אינדה הלמן: הכוהנת הגדולה של עולם הייעוץ הזוגי והמיני

אינדה הלמן היא יועצת זוגית ומינית שמחוללת מהפכה בתחום זה בישראל

בזכות העובדה שבמהלך הקריירה הראשונה שלה, אינדה הלמן הגיע לפסגות בתחומים שונים לגמרי - מערכות מידע, יזמות וחדשנות בפרויקטים, כיום היא מנצלת את הידע והניסיון שצברה מאותם העולמות, ומביאה דפוסים ותובנות יוצאי דופן אל ארגז הכלים שאותו היא בסופו של דבר מעניקה לזוגות אשר מגיעים אליה לייעוץ.

מפיק מטעם המדור שוחח עם אינדה על מנת לקבל מספר תובנות בתחום שמעסיק את כולם.

אינדה הלמן: חדשנות באהבה

אינדה הלמן, בת 59 שנמצאת בזוגיות מאושרת, היא יועצת זוגית ומינית, מרצה בכירה, מטפלת רגשית ומגשרת, בעלת תואר ראשון במדעי החברה עם התמחות בתקשורת ומגדר.

בקריירה הראשונה שלה שנמשכה לאורך שנים ארוכות, אינדה היתה עסוקה מעל לראש בתחום של מערכות מידע, יזמות וחדשנות בפרויקטים, כאשר בין היתר עבדה במועצה המקומית של קרני שומרון.

בעקבות האהבה אינדה עברה להתגורר בבאר שבע, ותוך כדי תנועה החלה לפתח את הנישה השנייה שמשכה אותה במשך כל ימי חייה, ייעוץ זוגי ומיני, וכיום היא עוסקת בתחום זה מכל הלב.

"אני מאלו שהקורונה עשתה להם טוב", אינדה סיפרה לי בתחילת השיחה בינינו, והוסיפה: "לא שלא אהבתי את העיסוק המרכזי הקודם שלי, אבל הקורונה העניקה לנו הזדמנות עצומה, לשבת לרגע בשקט ולחשוב טוב טוב, האם אנחנו רוצים לייצר שינוי? ואם כן, איך לעשות את הצעד הראשון. בדיוק כמו בייעוץ זוגי, כך עשיתי גם אני בפן המקצועי, ובחרתי לא לשלב עוד בין שתי קריירות כפי שעשיתי קודם לכן, אלא להעניק את מלוא תשומת הלב לעולם מערכות היחסים".

אינדה הלמן: משתלטת על עולם הייעוץ הזוגי והמיני בישראל

אינדה הלמן
צילום: צילום: דנה אסולין ברנס

כלל לא מובן מאליו כיצד אשת מקצוע מובילה בתחום כל כך נדרש כמו עולם מערכות המידע, מחליטה לוותר על ההצלחה הגדולה עליה היא עמלה במשך השנים, אך זה האופי של אינדה, לוחמת, ובעיקר אחת שמציבה לעצמה יעדים ודואגת להגיע אליהם, בלי קיצורי דרך ובלי ויתורים.

בדיוק כפי שאינדה דאגה להיות הכי טובה בתחומי העיסוק הקודמים שלה, כך היא הציבה לעצמה מטרה, להיות היועצת הזוגיות והמינית הנחשבת ביותר בישראל, וכפי שזה נראה כרגע אנידה צועדת בצעדי ענק בדרך למטרה הזו.

תוך פחות משנתיים אינדה פתחה שלוש קליניקות שונות, בתל אביב, אשדוד, ובאר שבע, וכולן מלאות עד אפס מקום גם לחודשיים קדימה, כאשר היא מחלקת את זמנה בין שני קהלים שונים, זוגות במשבר והדרכת מנטורים במקצוע, עבורם היא מתפעלת מועדון יועצים ויצרה תוכנית מנטורינג ייחודית.

אם זה לא מספיק, בימים אלו אינדה עמלה על כתיבת "הרצגה" הצגה עם הרצאה, שמתוכננת לעלות על הבמה בדיוק ביום האהבה הקרוב.

אינדה הלמן: תופרת חליפה של פתרונות בהתאמה אישית

אינדה, בסופו של דבר זוג שיש לו בעיות שואל את עצמו, מדוע להגיע אלייך ולא ליועצים מכובדים אחרים, מה את יכולה לענות למי שמתלבטים?

"בשונה מרבים מהקולוגות שלי בתחום, אני לא למדתי רק נישה אחת של טיפול, אלא יצרתי לעצמי תוכנית עבודה המשלבת בין מספר גישות גם יחד. יתרה מזו, בשנים האחרונות חקרתי לעומק הרבה דיסציפלינות ומכולן מצאתי את הקווים המנחים שלטעמי יוצרים שינוי בצורה הטובה ביותר, כאשר אני מתאימה לכל זוג  את השיטה והכלים המתאים, בהתאם לאופי שלהם ובהתאם לבעיות.

לא כולם צריכים ללמוד על כלי מסוים כדי לדעת איך להשתמש בו, לכן אני עובדת מול זוגות בפן הזוגי והמיני על פי מה שאני מרגישה שהם זקוקים לו. אני מקשיבה להם וביחד אנחנו יוצרים את הפתרון האולטימטיבי, כאשר הרעיון הוא לגשר ביניהם, ולכן החלק החשוב ביותר הוא לערוך תיאום ציפיות. כאשר מעלים את הציפיות על השולחן, אפשר להגיע לפתיחות מחשבתית, כי דברים אינם יכולים להיות שחור או לבן, אלא שיהיו שם עבורם מספר אפשרויות".

סודות מעולם הייעוץ המיני

אינדה הלמן
צילום: צילום: דנה אסולין ברנס

בואי ניגש אל עולם הייעוץ המיני, על מה את מדברת בייעוץ הזה? כי מדובר בנושא מאוד רגיש, כניסה אל חדר המיטות של אנשים, כיצד את יודעת להציב קו שאותו לא עוברים, אם בכלל צריך קו כזה?

"הייעוץ במיני כשמו כן הוא, אנחנו נוגעים בכל מה שקשור לאינטימיות, לארוטיקה, לחשקים, לחוסרים, לרצונות, תשוקות וכד'. אבל לא מדובר במשהו "סליזי", אלא שהכל קשור לתקשורת בין הזוגות.

אני יודעת כי יש נוהל מסוים מצד יועצים כאלו ואחרים, להגיד לזוגות תחזרו לאחור, לנקודת ההתחלה ותנסו להיזכר מדוע התאהבתם, אבל אני לא מאמינה בגישה הזו מהסיבה הפשוטה: בזמן התאהבות הגוף מפריש הורמוני אוקסיטוצין ודופמין שהם הורמוני אושר והיי שגורמים לאופוריה והרגשת התאהבות, וזו הסיבה שהם מרגישים מלאי כח, תשוקה מאושרים, נאהבים ומאהבים, וזה היה מדהים אז, אבל ההורמונים האלה לא נשארים לנצח, ואי אפשר לקבל את אותה התשוקה שהייתה בהתחלה לאחר מספר שנים. יחד עם זה, החוכמה היא כן לייצר ריגוש מחדש, להחזיר תשוקה שיכולה להיות לא פחות טובה מאשר החודשים הראשונים, היא תהיה שונה, אך מלאה".

מדוע המיניות נפגעת לאורך השנים?

"בעיקר כי אין שיח בין הזוגות, אנשים לא אומרים מה הם רוצים, הם חושבים כי בן או בת הזוג צריכים להבין בעצמם, אבל לא, שם הטעות. כדי להשיג את מבוקשם הם צריכים לדבר, לשוחח, לבקש, לשאול, ובעיקר להיות כנים, כך ניתן לייצר מעגל של שותפות מדהימה גם בחדר המיטות".

אינדה הלמן: מנטורית של המנטורים

מה מציב אותך במעמד הזה של להיות מנטורית עבור יועצים ויועצות אחרים?

"פרט לעובדה שיש לי ידע מקצועי רחב על שלל נושאים המאפשרים לי לייצר המון כלים ודברים שעובדים, מצאתי כי יועצים רבים, כאשר הם מסיימים את לימודיהם, הם לא יודעים כיצד לעשות את הצעד הבא, לתפעל את העסק.

כיוון שאני מגיעה מרקע של פרויקטים וחדשנות, אני ידעתי כיצד למנף את עצמי, וזו נקודה שרבים לא ידועים לעשות, למנף. לכן לאחר שסיימו קורס אחד הם מיד ממשיכים ללמוד קורס שני, וממשיכים להתפזר ולבזבז לעצמם את הזמן, במקום להתחיל לגשת ולטפל בזוגות, גם אם הם הצליחו להגיע לכמה לקוחות, זה בטפטופים, בלי לדעת כיצד לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, כיצד להפוך להיות אוטוריטה בתחומם".

תני לי דוגמא לאנשים שלא מצליחים למנף את עצמם בתחום?

"בכל פעם שמגיעים אליי יועצים מתחילים, אני שואלת אותם, כמה אתם רוצים להרוויח בחודש?  חלק אומרים לי 10,000 שקלים, אחרים 15,000 שקלים, זהו פחות או יותר, ואז אני שואלת אותם, מדוע 15 אלף ולא 16 אלף? מדוע קבעתם לעצכם תקרת זכוכית, על סמך מה?

הם אולי יכולים לייעץ לזוגות בהקשר זוגי או מיני, אבל הם צריכים הדרכה כיצד לבנות תוכנית עבודה שבזכותה הם ימתגו את עצמם כמו שצריך, אחרת תוך זמן קצר הם יבחרו ללמוד משהו אחר או יפרשו מהתחום, ויעברו לתחום אחר. לכן, אני יודעת כיצד להוציא את היצירתיות מתוך הידע, מתוך הרצון שלהם להתקדם בתחום הזה, ולכולם יש מקום".

אינדה הלמן: כלי מארגז הכלים האישי

"ישנו כלי שאני מרבה להשתמש שנקרא חוק "21/90", הוא אומר כי לוקח 21 ימים לייצר הרגל חדש, ואם נטמיע אותו במשך 90 ימים, הוא יהפוך לדרך חיים. הכלי הזה מגיע מתוך עולם של פסיכולוגיה חיובית, אני עושה בו שימוש אצל זוגות על מנת שהם ייצרו לעצמם הרגלים חדשים, וזה נכון גם לגבי מאמנים.

אם במשך 21 יום תשנו את התפיסה של מה אתם רוצים לעשות, למשל להתמקד במדיה החברתית, בנראות הדיגיטלית שלכם במשך 90 ימים, אתם תצליחו לשנות את התפיסה, לכן זה כלי מצוין שעובד בכל מקום ובכל נישה". אינדה הלמן סיכמה עבורי את הדברים.

אינדה הלמן: יצירת קשר

אינדה הלמן
צילום: צילום: דנה אסולין ברנס

זוגות יקרים ויעוצים לזוגיות ומיניות, אם הגעתם לצומת דרכים ואתם מרגישים תקועים בבעיה כזו או אחרת, בקשר האישי, המיני או ברצון שלכם להתקדם מבחינה מקצועית, אינדה הלמן מחכה לכם לשיחה היכרות, בטלפון:

054-7833765

הקליניקות של אינדה ממוקמות ב:

אשדוד -  הר חרמון 6 ב'.

תל אביב -  יגאל אלון 159.

באר שבע -  מרכז הנגב.

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

קבוצת פייסבוק הכל מתחיל בך, בניהולה של אינדה הלמן.

בחודש אפריל בשנה בקרובה, אינדה תפתח את המרכז למערכות יחסים, זה יהיה מיועד לקהל הרחב ועבור הכשרות של מטפלים, יועצים ומאמנים, על כך אנו נמשיך לעקוב ולדווח.