נפגעתם בתאונה? עו"ד אלעד בן ישי ידאג לזכויות שלכם 

כל אדם המעורב בתאונת דרכים ונפגע כתוצאה מכך זכאי לפיצוי הולם בגין הנזקים שנגרמו לו. הזמנו לאולפן את עורך הדין אלעד בן ישי, העוסק רבות בתאונות עבודה, בתאונות דרכים ובביטוח לאומי, כדי לשמוע ממנו על כל מה שכדאי לדעת על מנת לקבל את הזכויות המגיעות לכם במקרה של תאונה.

זמן צפייה: 04:59

לפני כחודשיים בית המשפט פסק כי עובד בחברת הייטק שנפצע בתאונת קורקינט במהלך יום כיף במסגרת העבודה יקבל פיצוי של יותר משני מיליון שקלים, ספר לנו על המקרה?

מדובר בעובד בכיר בחברת הייטק שנפל בתאונת קורקינט ונותר משותק בכף הרגל. הביטוח הלאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה וקבע לו 46% נכות. בנוסף, הכירו בתאונה גם כתאונת דרכים מה שחייב את חברות הביטוח לשלם סכום של 2.3 מיליון ש"ח. 

 

באילו מקרים התאונה יכולה להיחשב כתאונת עבודה מבחינת התביעה?

לפי החוק, תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה בזמן העבודה, או בדרך אליה או בדרך חזור ממנה. למעשה, גם תאונות דרכים יכולות להיחשב גם תאונת דרכים וגם תאונת עבודה וכפועל יוצא מכך, אפשר לתבוע גם את הביטוח הלאומי וגם את חברת הביטוח של הרכב.

 

מה חשוב לדעת ולעשות במקרים של פגיעות בתאונות דרכים?

קודם כל לקבל טיפול רפואי ככל ונדרש, כמובן לשמור את כל המסמכים הרפואיים. חשוב לפרט כבר בביקור הראשון אצל הרופא ולדאוג שירשם כי עברתם תאונת דרכים. המסמך הרפואי הראשוני הוא אחד מהראיות החזקות כאשר מתכוונים לתבוע מאחר והוא מפרט את נסיבות התאונה והנזק שנגרם. בנוסף, יש להגיש תלונה במשטרה, בלי זה לא מקבלים פיצוי מהביטוח. עם כל המסמכים האלו הולכים לעו"ד מומחה לתאונות דרכים שכבר ידע לנווט את התיק, לבסס אותו, ולהכין אותו ליום שתוגש תביעה לבית המשפט כנגד חברת הביטוח. 

 

ממה מורכבים הפיצויים במקרים של תאונות דרכים?

לפי הנזק שנגרם. כלומר, אם איבדת ימי עבודה אז מגיע לך פיצוי עליהם. אם חס וחלילה איבדת כושר עבודה לעתיד- מגיע לך פיצוי על זה. באובדן כושר עבודה לעתיד, צריך תמיד לחשוב קדימה. היום אתה מסוגל לעבוד הרבה שעות ביום אבל מה יקרה בעוד כמה שנים? לדוגמה, פגיעות אורתופדיות ידועות בכך שהן מתפרצות כמה שנים לאחר האירוע- לכן, צריך לחשוב קדימה ולדאוג לפיצוי מתאים גם עבור רכיב נזק זה.

 

לאחרונה פורסם מחקר שטוען כי ניהול התיק בבית המשפט משפר את גודל הפיצויים, האם אתה תומך בכך?

זה תלוי במקרה. הרבה פעמים אני מחליט אסטרטגית לפנות קודם לחברת הביטוח כדי לקבל מהם הצעה. אם לטעמי ההצעה משקפת את המציאות והיא מספיק טובה בשביל להימנע מהגשת תביעה אז יכול להיות שהתיק ייסגר שם ולא נגיע לבית המשפט. אם ההצעה נמוכה ואינה משקפת את המציאות עדיף לא לוותר וכן להגיש תביעה. כפי שראינו התביעות שמוגשות לבתי המשפט מתקבלות ברובן ופוסקים בהן פיצויים גבוהים בוודאי ביחס  להצעה הראשונית של חברת הביטוח.  לכן, חשוב לערוך בקרת נזקים ולכמת את נזקיך ולפי זה להחליט האם ההצעה הראשונית של חברת הביטוח טובה או לא. 

 

 ומתי בכל זאת עדיף ללכת לפשרה?

לאחר שביצענו הערכה ובקרת נזקים ואנו רואים כי ההצעה הראשונית של חברת הביטוח קרובה פחות או יותר להערכת הנזקים שביצענו, אז יש מקום לדבר. אם מדובר בהבדל של שמיים וארץ בין שתי ההצעות. לדוגמה, כאשר הם הציעו 20,000 ש"ח ואני סבור שנגרם נזק של 400,000 ש"ח אז אין טעם לפשרה וצריך למנות מומחה מטעם בית משפט, ללכת לבית משפט ולנהל את התיק ולא לווותר על מה שמגיע לך. 

 

על מנת להיות בטוחים שאתם זוכים לליווי מקצועי ואמין, כדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין המיומן בתהליך התביעה בתאונות דרכים.

 

טלפון: 076-5316-742

נייד: 055-9682-444

אתר

פייסבוק