הכירו את היתרונות העוצמתיים של שיווק דיגיטלי לשנת 2020

מגוגל, דרך הרשתות החברתיות ועד לפרסום כתבות תוכן - הכירו את כל היתרונות של השיווק הדיגיטלי לעסק שלכם בשנת 2020

שיווק דיגיטלי לשנת 2020

מרבית העסקים כבר עשו את המעבר אל השיווק הדיגיטלי. אף על פי שהוא לא נועד להחליף את שיטות השיווק המסורתיות, הוא מצליח להביא לתוצאות מדהימות ומעניק החזר השקעה מאוד גבוה, מה שגורם לשיטות השיווק המסורתיות להידחק אחורנית ברשימת סדרי העדיפויות בתמהיל השיווק של הרבה מאוד בתי עסק.

ראשית נציין, ששיטות שיווק מסוימות כמו פלאיירים, שיווק מפה לאוזן ונטוורקינג יעילות מאוד עבור עסקים שמבקשים לשווק את העסק ברדיוס הגאוגרפי בו הם ממוקמים, אך יתרונות השיווק בדיגיטל, ביניהם האפשרות לדייק את המסרים אל קהלים ספציפיים, ניתוח נתונים ושיפור הקמפיין תוך כדי תנועה ועוד, הופכים את השיווק בדיגיטל להרבה יותר משתלם ואפקטיבי באופן מרשים.

לפניכם 10 יתרונות של שיווק בדיגיטל - מגוגל, דרך הרשתות החברתיות ועד כתבות תוכן לחשיפה נרחבת:

  1. שיווק דיגיטלי הוא צורת השיווק החזקה ביותר

בעזרת אסטרטגיות שיווק נכונות והוצאתן לפועל בצורה יעילה, לשיווק הדיגיטלי יש פוטנציאל לשנות את הדרך בה אתם מגיעים אל הקהלים שלכם ויוצרים עמם אינטראקציה, שאינה מוגבלת להתקשרות הלקוח עם בית העסק טלפונית או על ידי הגעה פיזית אל בית העסק. על ידי פרסום דיגיטלי ממוקד ועוצמתי, לקוח פוטנציאלי יכול להגיב לפרסומים, לבקש מידע נוסף, להשאיר פרטים, לבצע רכישה ועוד. למעשה, השינויים בהרגלי הצריכה שלנו מובילים את הצרכנים לבצע יותר ויותר רכישות מקוונות וליצור קשר עם בית הלקוח באמצעות צ'ט בוטים, התכתבות דרך רשתות חברתיות וכדו' וכמובן אין הגבלת רדיוס.

  1. טקטיקות שיווק דיגיטלי הן היעילות ביותר עבור עסקים

אחד היתרונות הבולטים של השיווק הדיגיטלי הוא, שזו אחת הדרכים החסכוניות ביותר לשווק את העסק בהשוואה לשיווק המסורתי, ולמה? כי כל פעולה היא פעולה מדידה! עסקים קטנים עם תקציבים מוגבלים עלולים להתקשות להתמודד מול המתחרים בשוק, אך באמצעות טקטיקות שיווק דיגיטליות למודות ניסיון ניתן לקבל תוצאות טובות יותר גם מסכומים סבירים.

חשוב להבין, ששיווק שנעשה בצורה נכונה בזירה הדיגיטלית מעניק החזר השקעה גבוה ויחס גבוה של המרות, מה שהופך את ההשקעה של המפרסם להרבה יותר ריווחית ומממש את פוטנציאל הפרסום באופן מקסימלי.

  1. שיווק דיגיטלי בגוגל, בפייסבוק ובאינסטגרם הוא שיטת השיווק המדידה ביותר

איך אתם יודעים שהשיווק שלכם עובד?

הדרך היחידה לדעת באפן וודאי אם השיווק עובד היא למדוד את ההצלחה לאורך זמן. אלא שכשמדובר בשיטות השיווק המסורתיות זה עשוי להיות קשה עד בלתי אפשרי, בעוד שבקמפיין דיגיטלי כל טקטיקת שיווק היא מדידה.

ניתוח שיווק דיגיטלי פותר את המפרסם מעבודת הניחוש, שכן כל פלטפורמה מעניקה כלי מדידה עוצמתיים שמאפשרים לקבל מידע מדויק בעוד הקמפיין באוויר, כך שניתן לנתח את המידע ולערוך אופטימיזציה תוך כדי תנועה, כדי לקבל תוצאות טובות יותר, מדוייקות יותר, עוצמתיות יותר.

ניתח פעולות השיווק בגוגל או ברשתות החברתיות מאפשר למפרסם להשתמש בצורה יעילה יותר במשאבים שלו ולהקצות את תקציב השיווק בצורה חכמה יותר. מכיוון שהמפרסם לא צריך לנחש מה עובד ומה לא, הוא יכול להפחית בהוצאות המיותרות ולמקד את מאמצי השיווק שלו במה שעובד, וכך לשפר את החזר ההשקעה שלו.

  1. שיווק דיגיטלי מתמקד בקהלים של העסק

שלטי חוצות או מודעות פרסום במגזין עשויים להגדיל את סיכויי ההצלחה העסקית, אך הם לא מציעים את יכולת המיקוד של השיווק הדיגיטלי.

שיווק דיגיטלי מבטיח שהמסר השיווקי יגע אל הלקוח הפוטנציאלי, כלומר, שהצרכנים שהעסק מחפש ייחשפו אליו. ככל שהמיקוד של הפרסום יהיה חד יותר, כך ניתן יהיה להשיג יותר ממאמצי השיווק, שכן משאבי השיווק יושקעו רק במי שהפרסום רלוונטי עבורו.

  1. רוב האנשים מתחילים את מסע הקניות שלהם באופן מקוון

חשבו על התדירות שבה אתם פונים לגוגל או למנוע חיפוש אחר כדי למצוא את המידע שנחוץ לכם. הלקוחות שלכם אינם שונים, וכשהם חוקרים מוצרים או שירותים שונים, התחנה הראשונה שלהם היא רשת האינטרנט.

מסיבה זו כל עסק חייב לשפר את הנראות הדיגיטלית שלו ולחתור להתחברות דיגיטלית עם הלקוחות הפוטנציאליים שלו.

  1. הלקוחות שלכם נמצאים ברשתות החברתיות. 

שיווק דיגיטלי בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין עוזר לכם להגיע אליהם. שיטות השיווק המסורתיות מגבילות את העסק לטווח גאוגרפי, שנפרץ כסכר בזירה הדיגיטלית, שפותחת את העסקים לקהלים מכל רחבי הארץ והעולם. בשיווק הדיגיטלי המגבלה היחידה היא היצירתיות והאסטרטגיה, ולשם כך יש אנשי מקצוע שמתמחים בשיווק עסקים בדיגיטל.

באמצעות הפייסבוק והאינסטגרם ניתן להגיע אל קהלים מפולחים באופן ממוקד, ואף ליצור קבוצות קהלים, שאליהם ניתן להתאים מודעות באופן מדויק.

אחת הרשתות המוצלחות לשיווק עסקים B2B היא לינקדאין, שמחברת בין אנשי מקצוע מתחומים שונים, והפכה לזירה עסקית שוקקת ומלאת תוכן.  קראו עוד על המהפכה הדיגיטלית בעולם העסקים.

ב- 3 הרשתות החברתיות הללו ניתן לבחור מבין סוגים שונים של קמפיינים את מטרות הפרסום, וכך להפיק תוצאות טובות יותר ממאמצי השיווק של העסק שלכם. ניתן לבחור בקמפיין לקידום אפליקציה או רכישה מקוונת, להגדלת חשיפה או מעורבות ולהעלאת התנועה באתר או בדף הנחיתה.

  1. שיווק דיגיטלי מחבר אתכם עם לקוחות ניידים

שיווק דיגיטלי מחבר בין עסקים וצרכנים שצורכים תוכן במכשירים ניידים. למעשה, למעלה ממחצית מהמשתמשים המקוונים ניגשים לרשת דרך טלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבים ניידים, ולכן זה יתרון שכל משווק בדיגיטל חייב לנצל.

  1. קידום אתרים אורגני בגוגל מסייע להגיע ללקוחות מקוונים יותר

SEO היא בין טקטיקות השיווק הדיגיטליות המוצלחות ביותר, שמאפשרת ליצור אופטימיזציה של תוכן באתר אינטרנט עבור מנועי החיפוש, מה שמסייע לאסוף לקוחות נוספים ברשת. שימוש במילות מפתח רלוונטיות מסייע לאפיין מוצר או שירות ולהביא לתנועה ממוקדת של גולשים לאתר, מה שמגדיל את ההמרות לאורך זמן ומקדם את האתר במעלה הדירוג של מנוע החיפוש. ההמרות מהקידום האורגני הם בעלי מדד ה ROI הגבוהות ביותר שכן אתר שמופיע ראשון בגוגל קיבל "חתימה" ואישור של גוגל שהוא אוטוריטה בתחומו, ועל כך אין עוררין.

97% מהגולשים בישראל מחפשים בגוגל! קידום אתרים אורגני לא מיועד רק לאתרים לאומיים, וצרכנים רבים מחפשים עסקים מקומיים באופן מקוון. בסופו של דבר החיפושים הללו מובילים לרכישה, כך שעבור מי שמבקש לבלוט בתוצאות חיפוש מקומיות ולהכניס את השיווק ברדיוס המקומי לאסטרטגיית השיווק שלו, ניתן לבצע אופטימיזציה בהתאם.

  1. שיווק דיגיטלי מאפשר להתאים את אסטרטגיית השיווק והטקטיקות לתוצאות הטובות ביותר

עם טקטיקות שיווק מסורתיות צריך לחכות עד לתום הקמפיין כדי לדייק את המסרים, ופעמים רבות תקציבי השיווק מושקעים פעם אחת, ולא נותר כסף כדי לבצע מקצה שיפורים. כמו כן, כדי לבחון אם הקמפיין עובד נדרש מהמפרסם להמתין שבועות ולפעמים חודשים.

קמפיין עוצמתי בדיגיטל מאפשר לקבל תוצאות של קמפיין פרסומי בזמן אמת ולהתאים טקטיקות במטרה לשפר את התוצאות של הקמפיין תוך כדי תנועה.

ניתן להציג את מספר המבקרים באתר, את מספר החשיפות למודעה בגוגל ואת מספר ההקלקות למודעה ברשת החברתית. כמו כן ניתן לבחון את השעות החמות שבהן המודעה קיבלה הכי הרבה צפיות ולדעת מהם שיעורי ההמרה באופן מדויק.

לדוגמה, נניח שפרסמתם סדרת פוסטים באינסטגרם כחלק מאסטרטגיית שיווק התוכן שלכם, ואתם רוצים לבחון האם להמשיך באותו קו פרסומי. תוכלו לבחון את מנהל המודעות שלכם ולדעת כמה אנשים נחשפו לפרסומים, אילו פרסומים הצליחו למשוך קהל גדול יותר, אילו פרסומים עוררו יותר תגובות ועוד. מעקב אחר הצלחת הקמפיין בזמן אמת תאפשר לכם לקבוע מה השימוש הטוב ביותר במשאבים שלכם ולהפיק את המרב מטקטיקות השיווק בדיגיטל.

  1. שיווק דיגיטלי מאפשר לעסק שלכם להיות תחרותי יותר

לעתים קרובות קשה לעסקים קטנים להתחרות במתחרים החזקים שלהם בשוק מפאת תקציבים דלים ומשאבים מוגבלים. עם זאת, שיווק דיגיטלי עוזר ליישר את מגרש המשחקים בכך שהוא מאפשר למותגים קטנים יותר להישאר תחרותיים ברשת.

בעוד טקטיקות שיווק מסורתיות כמו מודעות דפוס הן יקרות ומחייבות תקציבים עסקיים גדולים למיקום יעיל, טקטיקות שיווק דיגיטלי הן במחיר סביר יותר, ומאפשרות לעסקים בכל הגדלים לקבל חשיפה ברשת באמצעות תקציב יומי כמו בכתבות אאוטבריין שמקבלות חשיפה מאוד נרחבת באתרים גדולים וגדילות תנועה באתר של העסק או גוגל ממומן PPC, שם הלקוח משלם פר קליק, ולא עבור כל חשיפות בלבד.

עסקים שאינם מוגבלים למיקום ספציפי, יכולים להשתמש בשיווק דיגיטלי כדי להגיע לקהלים ברחבי העולם כולו. זה מאפשר לעסקים קטנים למצוא קהלים חדשים עבור המוצרים והשירותים שלהם ולתת פייט למתחרים.

  1. בונוס מיוחד - שיווק דיגיטלי מאפשר לכם לרדוף אחרי הגולשים

קוראים לזה רימרקטינג, וזה אומר שאתם יכולים להיחשף שוב ושוב לגולשים שנחשפו אליכם בעבר, אבל טרם השאירו פרטים או ביצעו רכישה.

פעמים רבות הגולש נחשף למודעה אך לא ממשיך במורד משפך השיווק. זה לא אומר שהוא לא מעוניין, אלא שאולי הוא עדיין מבצע מחקר נוסף, מחפש הצעות מחיר אטרקטיביות יותר או שזה פשוט לא הזמן המתאים מבחינתו. על ידי שיווק מחדש ניתן להיחשף לקהל מסוג זה באמצעות מודעות נוספות או באמצעות תוכן דומה לזה שהוא כבר צרך, וכך להגדיל את יחס ההמרה של הקמפיין.

את הרימרקטינג ניתן ליישם הן באמצעות הפיקסל של פייסבוק שתקף גם לאינסטגרם והן באמצעות גוגל.

כיצד לנצל את היתרונות של שיווק דיגיטלי

כפי שאתם יכולים לראות, ישנם יתרונות רבים לשיווק הדיגיטלי, שיפתחו בפני העסק שלכם מגוון דרכים נפלאות להגיע אל קהלי היעד שלכם.

שיווק דיגיטלי הוא הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות שלכם היכן שהם נמצאים ברגעים שבהם הם ככל הנראה מחפשים מותגים בדיוק כמו שלכם.

אבל אתם אולי תוהים, איפה מתחילים?

ראשית, חשוב שתהיה לכם אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. עליכם לבחון מי הקהלים שלכם, מה היעדים העסקיים שלכם ואז ליצור יעדים שיווקיים בדיגיטל שמיישרים קו עם היעדים הללו.

  • הכתבה בשיתוף עם רועי בן ארי, מנכ"ל Digitwow סוכנות דיגיטל שמתמחה בשיווק עסקים באפיקי השיווק הכי חמים בדיגיטל: קידום ממומן ואורגני בגוגל, קידום ברשתות החברתיות, שיווק באמצעות תוכן, ניהול מוניטין ועוד.