הצפייה בסדרה מעוררת שאלות בקרב הילדים? 5 טיפים שיעזרו לתווך להם את המצב

צפייה ב"שמים אדומים", סדרה שמתרחשת בתקופת האינתיפאדה השנייה, עלולה להביא איתה רגעים מורכבים, במיוחד, אם אתם צופים בה כשהילדים בסביבה. עדי לזר, מדריכת הורים, מסבירה איך לתווך את הקושי במציאות הישראלית ועונה איך צריך להתנהל בזמנים מתוחים בשביל לא לעורר פחד אצל הילדים

זמן צפייה: 00:45

הסדרה "שמים אדומים", העוסקת בתקופת האינתיפאדה השנייה, הציפה בפני הורים רבים את השאלה כיצד ניתן לתווך לילדים מציאות כל כך מורכבת. רגע לפני פרק נוסף (הערב ב-21:15) פנינו למדריכת ההורים עדי לזר כדי לענות על השאלה הזאת.

"סיימתי לצפות בפרקים הראשונים של 'שמיים אדומים'", סיפרה לזר בקבוצת הפייסבוק "האינתיפאדה השנייה - שמים אדומים". "הילדים עברו ליד הטלוויזיה והתחילו לשאול שאלות, להתעניין, גילו סקרנות בריאה וחשובה אבל גם לא פשוטה בכלל!". לדבריה, "לגדול בישראל זה עניין מאוד מורכב. יש זמנים שקטים, נעימים ורגועים ויש גם זמנים מתוחים שמביאים איתם התמודדויות שילדים לא אמורים להתמודד איתם, מראות וחדשות שילדים לא אמורים לפגוש".

פיגוע מתוך הסדרה
פיגוע מתוך הסדרה | צילום: שמים אדומים

לזר הוסיפה כי "הנפש העדינה של הילדים פוגשת את המציאות הישראלית, הקרה, הנוקשה, החדה, הכואבת, המורכבת כל כך". היא טוענת כי ישנם מצבים בהם למבוגרים מאוד קשה לתפוס ולהסביר לעצמם את כל מה שקורה סביבם - אז איך ניתן לתווך לילדים את המורכבות והכאב?

כתבות נוספות:

חמשת הטיפים של עדי לזר

1. היו רגועים. אתם המשפיעים העיקריים על הילדים שלכם. אם תהיו רגועים - הם יבינו רוגע. אם תהיו לחוצים - הם יבינו לחץ. הילדים שלכם נדבקים מכם בתחושות שאתם משרים עליהם, ולכן כל כך חשוב קודם כל ולפני הכול לעבוד על הרוגע ועל האופטימיות שלנו.

2. ענו על שאלות, אבל באופן קצר וענייני. אין צורך להרחיב, מיותר לספר סיפורים, אל תענו על שאלות שלא שאלו אתכם, חשוב לא להעמיק. תענו קצר ולעניין, בהתאם לגיל הילד.

3. אפשרו שבירת כללים. הילד מפחד ומבקש לישון אתכם? תאפשרו לו, תעניקו לו ביטחון. הילדה בוכה ומבקשת לא לצאת מהבית? תאפשרו. תקופה יוצאת דופן מזמינה תגובות יוצאות דופן. תענו לצורך הרגשי שלהם, תעניקו להם מלא ביטחון. זה חשוב, זה לא פינוק.

4. כבו טלוויזיה, שימו מוזיקה באוטו. אין צורך לשמוע חדשות, הכול חוזר על עצמו, שום דבר לא משתנה. זה סתם מעלה סטרס.

5. שיחות מבוגרים השאירו לזמן פרטי שלכם, כשהילדים לא יהיו בבית או כשהם ישנים. אין צורך לספר על חיסולים, על הפצצות, על טילים ועל הרוגים ליד הילדים. דברו על הדברים האלו ביניכם כשהילדים לא לידכם.