כך תוכלו לספק את הצורך בנדנוד מבלי שזה ישפיע על השינה שלהם

אתם מרגישים שאין דרך אחרת להרדים את התינוק חוץ מנדנודים בכל רחבי הבית עד שמגיעה השינה המיוחלת, אבל אז זה גם קורה כמה פעמים בלילה ואתם מרגישים בתוך לופ שקשה לצאת ממנו? ככה תספקו לתינוק את הצורך הזה בלי לפגוע לו בשינה

אמא ותינוק

זה ידוע שתינוקות אוהבים את תחושת הנדנוד, זה מרגיע אותם ויש כאלה שלא יכולים להירדם בלי הנדנוד הזה, אם זה בידיים או בעגלה. הצרה היא שהם מתעוררים בשביל אותו נדנוד כמה פעמים בלילה וכשהם קצת גדלים משך הנדנוד הולך ומתארך וכל מה שאנחנו רוצים הוא שהם יצליחו להירדם בלי התלות הזו. עם זאת, יש תינוקות שממש צריכים את אותו נדנוד, ובכל זאת יש אפשרות לספק להם את הצורך הזה בלי לפגוע להם בשינה. ככה נעשה את זה.

הנדנוד

יש תינוקות שיותר צריכים את הנדנוד ויש כאלה שפחות, זה כי הוא באמת מרגיע אותם, וכדי להיכנס לשינה התינוק צריך להיות רגוע ולכן זה בא ביחד. אבל, אפשר למלא להם את הצורך והרצון הזה בנדנוד בלי שיהיו תלויים בו כדי להירדם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

זוג עם עגלה
איך נתמודד עם תינוק שאוהב להירדם בנדנוד | צילום: Shutterstock

עיתוי

אם הרדמה עצמאית היא מאבק ואתם מרגישים שהם זקוקים לנדנוד תעשו זאת בזמן הנכון ולא כדי להשרות שינה. תעשו טיול אחה"צ בעגלה או תרקדו איתם בסלון ותנדנדו, אלה יספקו להם את הצורך בנדנוד והם לא ירגישו שהם צריכים אותו כדי להירדם. תדאגו לעשות זאת לא צמוד מדי לשינה כדי שלא יירדמו בזמן הטיול אבל גם לא רחוק מדי - בערך שעתיים לפני שעת ההשכבה יהיה הטווח האידאלי.

אופן ההרדמה

כדי שלא יקומו בלילה עליכם לספק את הצורך בנדנוד בזמן הנכון, אך להקפיד על תהליך שינה נכון שכולל ארגון סביבת השינה והרדמה עצמאית. כך הם יכנסו לישון בצורה רגועה, יקבלו את מה שהם היו צריכים מבחינת תנועה ויוכלו להירדם באופן עצמאי. כך תינוק ילמד להשתמש בצורך הזה בשעות הנכונות ולמקד את הלילה לשינה איכותית.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך