הילדים רוצים לעזור? כך תגרמו להם להיות מועילים במטלות הבית

הם רוצים לעזור אבל רק מייצרים לנו יותר עבודה? הם רוצים לשטוף כלים אבל משאירים את כל הסבון? כדי שכן תוכלו לשלב את ילדיכם בעבודות הבית, יש כמה דברים שתוכלו לעשות

ילדים עושים כלים
ילדים עושים כלים | צילום: Shutterstock

כל הורה שניסה יודע שלתת לילד בן שנתיים לעזור בקיפולים זה רק לשם ההרגשה הטובה שלו. עם זאת, גם פעוטות יכולים להרגיש מועילים ובאמת להיות כאלה אם רק ניתן להם את המטלות הנכונות. אלה מטלות שאם ניתן להם נחסוך גם לעצמנו חלקים מהמשימות.

לפזר כלים

המדיח נגמר וצריך לפזר את הכלים? אתם תוציאו ותייבשו את הכלים הלא שבירים ותנחו במילים את הפעוט איפה כל דבר צריך להיות. בזמן שהוא מפזר את הכלים שלו אתם תתפנו לפנות את הכלים השבירים, כך תחסכו לעצמכם עוד כמה כלים לפזר ותעניקו לילד תחושת מסוגלות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אמא וילד עושים כביסה
ילדים עושים מטלות בית

למיין משחקים

אנחנו צריכים להעביר לילד שלנו את המסר שאחרי שמשחקים גם אוספים, אבל עם פעוטות נתחיל בצעדים קטנים ובזמן שנסדר איתם נבקש מהם למיין כל דבר במקומו לפי המיקום שאנחנו נגדיר. אתם תביאו להם את המשחק ותסבירו להם איפה להניח, כך הם יעזרו לכם במלאכת הסידור ולאט לאט ילמדו לבד איך לסדר את המשחקים אחריהם.

לשטוף ירקות ופירות

תוציאו את מה שאתם צריכים ובזמן שאתם חותכים את הסלט או הפירות תנו לילד לשטוף אותם, גם אם בהתחלה תצטרכו להדגים איך לעשות את זה נכון, זו דרך לאפשר להיות חלק מהכנת הארוחה בגבול היכולות שלו.

לסבן בלי לשטוף

קחו מטלה ותחלקו אותה לשניים, החלק הפשוט יותר שלא חייב להיעשות בצורה מושלמת והחלק המורכב יותר שצריך להיעשות יותר בקפדנות. אז אם הילד רוצה לעשות כלים ואתם רוצים באמת להפוך את זה למועיל במקום לסדר אחריהם ולשטוף הכל שוב, תנו לו לסבן ואתם תדאגו לשטוף ולוודא שכל הכתמים ירדו, ככה כשתשימו את הכלים במייבש כלים תדעו שהמלאכה נעשתה ביעילות ואין צורך לחזור עליה וגם הילד ירגיש שהוא באמת תרם בעשייה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך