הצירים התחילו? 5 דברים שאסור לבן הזוג לעשות בזמן הלידה

היריון הוא מסע משותף, אבל כשמגיעים לחדר הלידה אין ספק שהיולדת צריכה את התנאים הנכונים כדי להפוך את החוויה לנעימה. אלה חמישה דברים שבן הזוג לא צריך לעשות מהרגע שנכנסים ללידה

אישה יולדת

הם רוצים להיות שותפים למסע, לעזור, להרגיע ולתמוך כשצריך, אבל בתמימות טהורה הם עלולים לעשות את ההיפך. אלה הדברים שאסור לבן הזוג לעשות כל הדרך ללידה.

לבקש להירגע

לא תירגעי ולא תנשמי, בטח לא בזמן הלידה, כי אף אחד מהם לא הולך לקרות עד רגע אחרי גם אם היא ממש תנסה. הכול כואב, לחוץ ומלחיץ, ואישה לא רגועה או כזו שלא מצליחה לנשום לא תעשה את זה כי ביקשתם אלא רק עלולה להתעצבן ולהילחץ יותר. אז בניסיונות ההכלה שלכם פשוט תהיו נוכחים, לפעמים זה עושה את כל העבודה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אישה בלידה
פשוט תהיו נוכחים | צילום: Shutterstock

לצאת מחדר הלידה

אם לא קיבלתם הוראה ברורה אתם לא יוצאים מחדר הלידה בלי אישורה, לא לרגע וגם לא לאכול, כי אף אחד לא יודע מתי פתאום תתפתח הלידה או שהיא סתם תצטרך איזו יד למחוץ. אז אלא אם אתם מתואמים, חדר הלידה זה המקום היחידי שתימצאו בו עד שכל הקסם יקרה.

לצעוק

זה הזמן לשמור על קור רוח בשביל שניכם. היולדת עוברת פה את התהליך הכי מלחיץ ומשקל של מאה טון על הכתפיים שלה, אז בלי צעקות כי ירדו המים ונלחצתם (תאמינו שהיא יותר לחוצה) ובלי עצבים גם אם היא ממש מעצבנת. תדברו רגוע ותשרו אווירה רגועה. זה צעד חשוב כדי להקל על הסיטואציה.

להתחיל עם אגו

אומנם הולך לקרות פה דבר מדהים אבל חדר לידה לרוב זה מקום עם אווירה מתוחה כתוצאה מרצון שהכל יקרה כמו שציפיתם. הכאבים והלחץ שעלולים להוציא צדדים פחות נעימים וזה ממש לא הזמן להתחיל עם אגו - תבליגו, תשחררו ותורידו את האגו, כי זה לא המקום לשפוט אף אחד.

לנסות להקל

לא לנסות להקל או לנסות משהו באופן כללי, פשוט להיות קשובים להוראות של היולדת, במקום לדחוף כוס מים בכוח תביאו רק אם היא ביקשה, במקום לעשות לה עיסוי על דעת עצמכם תוודאו מה יתאים לה. כי לא כל מה שנראה לכם מקל הוא מה שבאמת יגרום לזה לקרות. תהיו קשובים ואל תנסו, זה יקל עליכם וזה בטוח מה שיקל עליה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך