התקפי זעם חשובים להתפתחות: זה מה שאתם צריכים לעשות כשהם קורים

אין הורה שלא חווה השתטחות מצד הפעוט שלו לפחות מספר פעמים בשבוע ונמצא אובד עצות. למרות התסכול חשוב להבין שלרגעים האלה יש תפקיד משמעותי בהתפתחות שלהם, ולכן חשוב שנדע איך להתמודד בסיטואציות האלה

ילד בטנטרום
לא נוותר על גבול בגלל התקף זעם | צילום: Shutterstock

החשש של כל הורה הוא הרגע שהפעוט שלו נכנס להתקף זעם, משתטח, צורח ובועט. ואנחנו, לא יודעים מה לעשות, מנסים להסביר לו למה לא ואיך כן ו"תפסיק עם זה כבר!". אבל התקפי זעם, או מה שנקרא טנטרומים, הם חלק חשוב בהתפתחות של הילד שלנו, כזה שאם ננהל אותם נכון ייתנו להם כלים קריטיים להתמודד עם עצמם כשיגדלו ואולי אם נדע למה זה קורה נוכל לנהל את זה נכון.

תנשמו

זה קשה ברגע האמת, כשאתה רואה את הילד שלך עושה סצנות מאיזו שטות. אבל עבורו זו לא שטות, כל במבה שנפלה על הרצפה או צעצוע שנשבר זה עולם שחרב עליו, כי פרופורציה זה לא משהו שטמון בהם עדיין ורק עם עבודה שלנו לתווך להם, הם יצליחו לווסת את התחושות והתגובות שלהם, כלי שילך איתם לכל החיים. אז תנשמו, לא למענכם, למענם, כי הם צריכים אתכם רגועים ברגע הזה שהם לא.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילד בטנטרום
איך נתמודד עם ילד בטנטרום | צילום: Shutterstock

תכנסו לנעליים שלהם

תיזכרו בעצמכם כשהייתם ילדים, בשעה שאתם הייתם נסערים כל מה שהייתם צריכים זה את ההורה שלכם שיבוא וירגיע אתכם, יזכיר לכם שהכול בסדר וייתן לכם כלים להתמודד עם הסיטואציה כשתגיע שוב, ולא הורה נסער שרק צועק עליכם ולא יודע איך להשתלט על המצב. כי אלה בדיוק הסיטואציות שמאמנות אותם להתמודד עם עצמם כשדברים אמיתיים וגדולים יגיעו לפתחם.

תהיו עקביים

פעוט לא צריך שתתחרטו ותגידו לו כן למשהו שאסרתם עליו כי הוא נכנס להתקף זעם, זו ממש לא מטרתו, זה אומנם ישים פלסטר על הסיטואציה והוא יירגע, אבל רק באותו רגע ולא ייתן לו כלים אמיתיים להתמודד עם עצמו ועם סיטואציות קשות כשפוגשות אותו. אם נתמוך בו ונתווך לו את הסיטואציה מבלי להתחרט ברגע שהתחיל לבכות ולהשתטח נוכל לאפשר לו לאט לאט להתגבר על המצבים האלה ולהגיב בצורה מתונה, כי הוא יקבל כלים להתמודדות, כלים קריטיים להתפתחות שלו כאדם מבוגר.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך