בת ה-3 ציירה עם טושים על האמבטיה - האב מצא פיתרון חינוכי ויצירתי

צח סימון, כותב ויוצר הבלוג "אמאלה אני אבא", סיפר בתוכנית "העולם הבוקר" על הרגע שבו גילה שבתו הקטנה ציירה על האמבטיה - ולמה החליט לבחור בדרך חינוכית ולא בדרך שסביר שרוב ההורים היו בוחרים?

זמן צפייה: 07:44

"זה היה אחר הצהריים רגיל שהילדים בבית", נזכר צח סימון, כותב ויוצר הבלוג "אמאלה אני אבא", "אני עובד מהבית, אשתי עצמאית אז העבודה לא נגמרת. תמיד יש משהו. והיו כמה מיילים שהייתי צריך לטפל בהם. נעלמנו לתוך זה ולא הכי שמנו לב מה קורה, ומיה-לי, שהיא בת 3, פשוט לקחה צבע והלכה לאמבטיה וליאונרדו דה וינצ'י. היא התחילה לעצב את האמבטיה", סיפר בתוכנית "העולם הבוקר".

בנקודה הזאת, בטח בחודש אוגוסט הבלתי נגמר, הורים רבים היו גוערים בבת השלוש ולא מבינים מאיפה נחתה עליהם המכה הזאת, אבל סימון, שמאמין בשיטה אחרת בגידול ילדים, בחר גם הפעם לפעול אחרת. "אני בא ופתאום אני רואה את כל היצירת אומנות הזאת. בהתחלה התעצבנתי כי היה לי מלא דברים על הראש, בכל זאת זה אוגוסט עם ילדים ואתה קצר ולחוץ יותר. אבל עצרתי שנייה לפני שאני מתעצבן, מעיר וכועס. נשמתי. ואז נזכרתי שגם לפני חצי שנה היה לנו צבעים לאמבטיה, צבעים מיוחדים, והיא כנראה חשבה שזה זה".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

בת השלוש ציירה על האמבטיה
בת השלוש ציירה על האמבטיה | צילום: צילום מסך

סימון המשיך את הסיפור: "אז ממש לא כעסתי עליה, אמרתי לה שננקה יחד והיא לא רצתה כמובן. הלכתי לנקות את זה בעצמי מתוך הבנה שילדים הם חקיינים מאוד מאוד טובים. הרי אם אני אתווכח איתה היא לא תעשה. הלכתי לנקות בידיעה שהיא תשחרר ולא יודע אם היא תבוא, ופתאום אחרי דקה שאני מנקה היא הגיעה, והתחילה לנקות איתי. דיברנו וניהלנו שיחה על מה שהיה ממקום טוב ולא כועס. ושאלתי אותה אם היא חשבה שזה הצבעים המיוחדים לאמבטיה והיא אמרה שכן".

לדבריו, "אצלנו בבית יש את הגבול שלא מציירים במקום אחר מהדף, וברגע שהילד חוצה את הגבול יכול להיות שהוא מבקש משהו עמוק יותר. כדי להבין מה הוא מבקש צריך לחשוב. והבנתי - אולי היא בעצם אמרה לי: 'אבא תפסיק עם הטלפון ותתייחס אלי'. כשסיימנו לנקות, יצאנו החוצה, לקחנו דף וציירנו ביחד. כשהצבע יורד, המילים נשארו. לא תמיד נצליח לעשות את זה, אבל צריך שתמיד יהיה לנו מאחורי הראש שנשאל את עצמנו למה זה קורה עכשיו ומה לא עשיתי בסדר".