הגיע הזמן לשבור מיתוס: כך באמת משפיע מעבר למוצקים על השינה שלהם

אנחנו רוצים שהם ישנו לילה רצוף, ובטוחים שזה בגלל התזונה וכשנעבור למוצקים הכל יהיה מאחורינו. אבל בואו נשבור מיתוס על תזונה ושינה ואיך באמת מוצקים משפיעים על שנת הלילה של התינוק

ילד אוכל מוצקים

אין הורה שלא מחכה שהילד שלו יעבור למוצקים כדי שהוא יצליח להחזיק לילה שלם בלי אוכל ולא יתעורר כל כמה שעות. אבל חשוב לדעת שמעבר למוצקים הוא לא מה שיפתור את הקימות במהלך הלילה. הגיע הזמן לשבור את המיתוס על מעבר למוצקים.

תזונה בשלושת החודשים הראשונים

תינוק נולד עם קיבה קטנטנה, שלא מאפשרת לו להתמלא לכל כך הרבה שעות וזו הסיבה שאנחנו מאכילים תינוק בממוצע כל שלוש שעות. יש תינוקות שיחזיקו קצת פחות ויש תינוקות שיחזיקו יותר. כל תינוק בהתאם למשקל ולהתפתחות יצליח להחזיק יותר שעות בלי אוכל ולישון רצוף, בלי קשר לאם הוא ניזון מחלב לעומת מוצקים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק ישן
איך מוצקים משפיע על השינה | צילום: Shutterstock

הבלבול עם הרעב

מכיוון שאנחנו מאכילים תינוק שנולד במהלך 24 שעות מצורך טבעי שיש לו ותחושת רעב שמגיעה לעיתים תכופות בעקבות יכולת של קיבולת לעומת תינוק בן כמה חודשים, עלול להיווצר אצלו הרגל ותלות באוכל כדי להירדם חזרה בין מחזורי שינה. ואז הוא גדל, אבל אנחנו ממשיכים להאכיל אותו - מתוך הרגל ולא מתוך צורך. בכדי שנהיה משוכנעים שהתינוק קם מרעב ולא מהרגל עלינו לשים לב לשעות שהוא קם לאכול וכיצד הוא נרדם.

הכי חשוב שהתזונה טובה

אותו תינוק שיונק מספיק במהלך היום או ניזון מתמ"ל ואוכל את הכמות המספקת יכול להחזיק את מספר השעות אם היה ניזון ממוצקים. ישנם תינוקות שניזונים ממוצקים ועדיין לא ישנים לילה רצוף בגלל הרגלי שינה מסוימים, וישנם תינוקות יונקים שישנים לילה שלם בגלל הרגלי שינה בריאים שמבוססים אצלם.

המעבר למוצקים לא מבטיח לילה רצוף, וזה מפני שהוא לא "משביע" יותר מהנקה או תמ"ל בצורה מקבילה אלא בגלל אלמנטים שונים שמשפיעים על שנת הלילה. אז אל תסתמכו על מעבר למוצקים כדי לקבל את הלילות המיוחלים, ותזכרו שאוכל כבד לפני השינה רק ייתן לכם את התוצאה ההפוכה ממה שאתם מנסים להשיג.

ישנם מקרים רפואיים שבהם מעבר למוצקים אכן יקל על השינה, אבל במקרה של תינוק ללא המלצה רפואית, השינוי בתזונה הוא לא מה שישפיע על שנת הלילה של התינוק.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך