מעצבים חדר רחצה לקטנטנים? אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהם

איזה ריצוף לבחור, מה חשוב בבחירת הארון - ואילו אביזרי רחצה חשוב להוסיף? שישה טיפים שיהפכו את השימוש בחדר הרחצה לחוויה כיפית, נוחה ובטוחה

ילד קטן מצחצח שיניים
ילד קטן מצחצח שיניים | צילום: shutterstock

מעצבים חדר רחצה לקטנטנים? לפני שאתם מתחילים להעמיס במשחקים כדאי לבצע בחירות חשובות ופרקטיות שיהפכו את השימוש בחדר הרחצה לחוויה כיפית, נוחה ובטוחה. אספנו לכם שישה טיפים שישדרגו את חדר הרחצה.

אמבטיה או מקלחון?

ההעדפה היא להתקין אמבטיה ולא מקלחון. מומלץ להוסיף את האפשרות של ערכת רחצה מתכווננת שתאפשר להתקלח בתוך האמבטיה.

איזה ריצוף לבחור?

מומלץ לבחור באריחים בצבעים "נקיים" וניטרליים על מנת לשדר רוגע וניקיון ולאפשר הוספת אקססוריז צבעוניים. את הצבע אפשר לשלב על ידי הוספת אריחים צבעוניים ומאוירים ברצפה ובקירות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

מבחר חיפויים צבעוניים
מבחר חיפויים צבעוניים | צילום: אבי קבלו

מה חשוב בנוגע לאסלה?

הדבר החשוב ביותר בבחירת אסלה לחדר הרחצה של הילדים היא האופן בו האסלה משופעת מהחלק הפנימי שלה. מומלץ לבחור אסלה שהחלק הפנימי שלה בצורת "מגלשה" ופחות בצורת "מדרגה" וזאת מכיוון שילדים יושבים על החלק הקדמי של האסלה, מה שיכול לגרום למצב של היווצרות לכלוך. את המתקן של נייר הטואלט חשוב להתקין בגובה מתאים וקרוב לאסלה על מנת שהילד לא יצטרך לקום מהאסלה בכדי להגיע אליו.

איזה משטח רחצה לבחור?

משטח הרחצה המתאים ביותר לילדים הינו משטח בו הכיור הוא חלק אינטגרלי מהמשטח ומחומר שאינו רגיש למים כגון חרס, שיש או קוריאן.

מה חשוב בבחירת הארון?

הדגש הוא על מקום רב לאחסון - ארון תלוי שממוקם מתחת לכיור למגבות, מוצרי טואלטיקה והיגיינה. חשוב לתלות את הארון בצורה שלילד תהיה גישה נוחה אליו ולא יאלץ לרכון מעל בכדי להגיע לכיור.

כיור אינטגרלי ושידה מותאמת
כיור אינטגרלי ושידה מותאמת | צילום: אבי קבלו

אילו אביזרי רחצה להוסיף?

אביזרי הרחצה חשובים לא פחות ולכן יש לדאוג לווילון לאמבטיה, מדבקות נגד החלקה בתוך האמבטיה ומשטח נגד החלקה מתחת לכיור, מתלי מגבות ידיים וגוף בגובה שהילד יגיע אליהם, סל מותאם למים שנועד לאיסוף הצעצועים ופקק אמבטיה נוח ובטיחותי לשימוש.

כפי שניתן לראות בעיצוב חדר אמבטיה לקטנטנים הפונקציונאליות היא זו ששולטת והפן הפרקטי חשוב יותר מהפן העיצובי. ברגע שסגרתם את הפינה הזו - תוכלו "להשתגע" עם צבעים ואקססוריז לפי מה שהילדים אוהבים ורוצים.