נשארתם עם הילד החולה בבית? כך תוכלו להעסיק אותו במהלך היום

עונות מעבר ובמיוחד הכניסה לחורף הן זמן חולי לאומי, ואנחנו עלולים למצוא את עצמנו מנסים לג'נגל בין עבודה לטיפול בילד, שמגיע הרבה פעמים עם אנרגיות בריאות לגמרי. ככה נעביר את הימים בבית וניתן להם תעסוקה שתאפשר גם לנו להתפנות לדברים אחרים

צינון אצל ילדים
צינון אצל ילדים | צילום: shutterstock

הם אומנם חולים בבית, אבל לילדים יש אנרגיות שונות ממבוגרים, וגם כשהם חולים הם הרבה פעמים לא מעוכים על הספה כל היום אלא עלולים להיות תזזיתיים ומשעוממים. אם זה אכן המצב יש כמה דברים שתוכלו לתת להם לעשות כדי למצוא להם תעסוקה ולכם עוד קצת זמן לעבוד ולהשלים את החסר.

שולחן עשייה

אם תשימו אותם מול פאזל זה יחזיק בין 20-10 דקות עד שיסיימו, אבל אם תושיבו אותם בשולחן עם פאזל, דפי יצירה, טושים, מדבקות ולגו או בובות תוכלו לקבל שקט לשעה ואף יותר, כי ברגע שהם ימצו משחק אחד הם יעברו לאחר בלי צורך לקרוא לכם וזה ייתן להם אופציה לעשות רוטציות בין המשחקים ואף לחזור על אותו משחק כמה פעמים.

אם הם לא מסיימים פאזל וקמים באמצע - כנראה בחרתם פאזל עם יותר מדי חלקים עבורם וכדאי לנסות אחד קטן יותר כמה פעמים עד שעוברים רמה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילד משחק
תכינו להם שולחן פעילות | צילום: Shutterstock

זה הזמן לסדר

ילדים אוהבים להרגיש מועילים במיוחד במקומות שאנחנו פחות מאפשרים להם לגשת אבל אנחנו כן מתעסקים בו הרבה, לדוגמא המטבח. קחו את ארון הפלסטיקים, תרוקנו אותו ותבקשו מהילד לנקות ולסדר אותו מחדש. לא רק שזה יעצים אותו אלא יעביר לו הרבה זמן במחשבה וארגון מחדש.

תבחרו רק כלים מפלסטיק - גם אם אתם מרגישים שהם גדולים מספיק וגם אם יש לכם את כלי הזכוכית ש"לא נשברים" תעדיפו רק כלים מפלסטיק כי אתם משאירים אותם לסדר בכוחות עצמם וזו הדרך לשמור על בטיחות מירבית.

אם כבר מסך

הדרך המוכרת ביותר לזכות בשעה של שקט כדי להשלים פערים היא מסכים, אבל אם כבר בחרנו להושיב אותם מול המסך נעדיף תכנים בשפה שונה, כי הקליטה של ילדים בגיל הרך היא בשיא והמסכים היא אופציה ללמד אותם שפה חדשה, כי מי מאיתנו לא היה ילד שלמד ספרדית דרך הסדרה קטנטנות?

תנו להם לרקוד. שימו פלייליסט של שירים ותנו להם לרקוד, אתם תופתעו לגלות כמה זמן הם מסוגלים לרקוד בלי הפסקה.

השתמשו רק בשירים מוכרים - אל תשימו פלייליסט שלכם, זה לא מעניין אותם. השתמשו בשירים מדמות שהם מכירים או סדרות שהם רואים ואוהבים, כך הם יתחברו יותר לשירים ויעדיפו לרקוד לצלילים שלהם.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך