זה תלוי רק בנו: כך המעשים שלנו משפיעים על הגישה של ילדינו

אנחנו רוצים שהם ידעו להודות ולבקש יפה, לראות את הדברים באופן חיובי ולהעריך את מה שיש להם. אבל הגישה שלהם מושפעת מזו שלנו, ואם רק נשים לב לכמה דברים נוכל לעשות את השינוי אצלם מבלי שנצטרך לבקש

ילדה
איך הגישה שלנו משפיעה על הילדים | צילום: Shutterstock

אנחנו מוצאים את עצמנו כועסים כשהילדים בוכים משטויות, ולא מבינים איך הם דורשים דברים במקום להעריך ולהגיד תודה ובבקשה. אבל במקום לתקן אותם כדאי שנתחיל לשים לב לעצמנו, זה יעשה את כל העבודה. קבלו 3 דברים שתוכלו לשנות בעצמכם שישפיעו על הגישה של הילדים.

הפסיקו להתלונן

"תראה כמה עבודה גרמת לי" , "תעזור לי ותפנה אחריך, אני כבר עייפ/ה", נשמע מוכר? אלה משפטים שיוצאים ברגעי תסכול כשאנחנו מרגישים בתוך סיר לחץ. אז נכון שקשה, אתם עייפים, והעבודה, הילדים וכל מה שמסביב פשוט מוציא מאיתנו תסכול שאם נחשוב על זה רגע, אנחנו לא באמת מתכוונים להוציא אותו מול הילדים.

אבל אנחנו הדוגמא המרכזית לגישה של הילד שלנו ואם רק נתלונן מולם כמה אנחנו עייפים וכמה עבודה הם מייצרים לנו ואיך קשה ומעצבן, זה מה שהם ידעו לעשות כשקשה - להתלונן במקום להתמודד.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אמא וילד משחקים
איך הגישה שלנו משפיעה על הילד | צילום: Shutterstock

היו מנומסים

אתם רוצים שהם ילמדו להגיד תודה ובבקשה, אבל הם צריכים לראות אותנו עושים את זה בשיטתיות כדי להבין שזו הדרך המקובלת. בנוסף עלינו לזכור להודות גם להם כשצריך, ואז כשתביאו להם משהו תזכירו להם מה אומרים, עד שזה יבוא להם באופן טבעי ומהרגל הסביבתי שהם מקבלים מכם.

שמרו על אופטימיות

הכי קשה לשמור על אופטימיות כשדברים לא מסתדרים, אבל אם הם יראו שגם כשלא הולך לנו אנחנו לא שוברים את הכלים ואנחנו מאמינים שיהיה בסדר, הם יצליחו לעשות זאת כשהם פוגשים אתגרים. גם אם בהתחלה תצטרכו להזכיר להם שהדברים יסתדרו ואיך למצוא פתרונות חיוביים, עם הזמן זה יחלחל ויהפוך לחלק מהגישה שלהם לחיים.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך