לא מאוחר לשנות הרגלים: 4 טעויות נפוצות שהורים עושים עם התינוק שלהם

אנחנו מחפשים פתרונות מהירים וקלים לסיטואציות שהתינוק שלנו מכניס אותנו, אבל לפעמים הדרך המהירה רק מקשה עלינו יותר. אלה 4 טעויות נפוצות שהורים עושים עם התינוק שלהם

התינוק לא מפסיק לבכות

לשים מים במיטה

הפסקתם עם החלב ואתם כל כך מרוצים מזה שהוא כבר לא קם לאכול בלילה, אבל במקום זאת אתם נותנים לו מים במקרה הפחות הטוב או משאירים בקבוק במיטה למקרה שהוא יהיה צמא בלילה.
פעוט ששתה מספיק במהלך היום - לא זקוק לשתות בלילה, וכל מה שעשיתם כששמתם מים במקום חלב בבקבוק זה להחליף תלות בתלות.

בנוסף לכל זה, והחלק החשוב ביותר, הוא שזו פעולה מאוד מסוכנת כי לא משאירים תינוק לשתות ללא השגחה, לא חלב, לא מים ולא שום נוזל אחר בעקבות סכנה מהותית לחנק, שכן הנוזל עלול להיתקע בגרון והבקבוק חוסם את היציאה שלו. הפתרון הוא פשוט להפסיק עם המים בלילה, תציעו אחרי ארוחת הערב מים ותדאגו שהוא שתה מספיק במהלך היום וזה מספיק טוב בשביל לצלוח את הלילה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק שותה מים במיטה
האם לתת מים בלילה | צילום: Shutterstock

להוציא מוקדם מהמיטה

במיוחד עכשיו כשעברנו לשעון חורף יש נטייה לתינוקות וילדים לקום ב-5-4 בבוקר, אבל אם נוציא אותם מהמיטה בשעות האלו רק נקבע הרגל ולא בהכרח כי זה מה שהגוף שלהם צריך. זה קורה כי בין 5-3 בבוקר רמות הורמון השינה יורדות, אבל הגוף זקוק לעוד קצת שינה, וכאן הם צריכים את עזרתכם בחזרה לשינה עד שיחברו את המחזור שינה ויתעוררו אחרי 6 בבוקר בכוחות עצמם.

כשאנחנו מוציאים אותם מהמיטה לפנות בוקר הורמון השינה מפסיק להיות מופרש כי הם נחשפים לאור, מתחילים לשחק ויוצאים מהשינה וככה מתקבע ההרגל. לעומת זאת, אם נשאיר במיטה בחושך וכל פעם נדחה את היציאה מהמיטה, נתרום להפרשת הורמון השינה ולהתעוררות מאוחרת.

תינוקת במיטה
טעויות שהורים עושים עם התינוקות

ארוחה לפני השינה

יש נטייה לחשוב שככל שנאכיל אותם יותר צמוד לשינה ככה הם יסחבו יותר שעות אבל זו טעות. תינוק שאוכל וישר נכנס למיטה ללא היכולת לעכל את האוכל רק יחוש תחושה של כבדות שעלולה להעיר אותו בלילה ולהקשות על ההירדמות. את הארוחה האחרונה תתנו כשעה לפני השינה, זה לא אומר שהם יקומו מוקדם יותר, להפך, הם ילכו לישון בתחושה נינוחה והארוחה הזו תחזיק אותם עד הבוקר.

למהר לעבור למוצקים

אם אין סיבה רפואית שמצדיקה זאת וקיבלתם הנחיה מרופא, אין שום סיבה להקדים את המעבר למוצקים, שכן הקיבה שלהם לא בשלה מספיק ורק עלולה להקשות עליהם את עיכול האוכל. אל תדחו גם את המעבר, יש סיבה שיש הנחיות ברורות לגבי שינוי התזונה והאופן שבו עושים אותו.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך