לחלוק זה חשוב ובכל זאת, יש דברים שצריכים להיות רק שלהם

ילד לא נולד עם היכולת לחלוק, וחלק מהתפקיד שלנו הוא ללמד אותו לעשות זאת. אבל באותה מידה חשוב שיהיו לו דברים רק שלו, כאלה שהוא מחליט עליהם

ילד חולק תפוח
ילד חולק תפוח | צילום: Shutterstock

כשיש לנו כמה ילדים אנחנו כל כך חרדים שהם ידעו לחלוק ביניהם ולשתף וכך גם לייצר מערכת יחסים תומכת ונתמכת אבל באינסטינקט שלהם הם רוצים הכול לעצמם עד כדי שאנחנו מנסים לתת קצת התנגדות לתופעה הזו, ובסוף משאירים אותם בלי שום דבר שהוא רק שלהם.

אנחנו קונים להם ממתק אבל מפצירים בהם לחלוק עם האחים שלהם, נותנים להם צעצוע ואז מחליטים שהוא שייך לכולם. זה חשוב ללמוד לחלוק וזה מפתח תכונות עתידיות שיתפתחו אצל הילדים שלנו כמו אמפתיה, רוחב לב, כישורים חברתיים ובעיקר יחסי גומלין בין האחים, פעם אתה מביא ודואג ומחר אח שלך ידאג לך.

לכתבות נוספות במדור "הורים ברשת"

ילדה לא מוכנה לחלוק
זה בסדר אם יש משהו שלהם | צילום: Shutterstock

אבל בזמן שאנחנו כל כך עסוקים בהקניית הכישור הזה שנקרא לחלוק, זה שכל כך הולך נגד האינסטינקט הטבעי ששייך לחלק הפרמיטיבי של המח שלהם, לחלק השורד שבהם, אנחנו צריכים גם לדאוג לזהות שלהם וחלק מהעבודה זה לוודא שיש להם דברים שהם רק שלהם, צעצוע שהוא שלהם ומותר להם לשמור אותו לעצמם בחדר, אחד כזה שיחלקו רק כשבא להם בלי קשר להפצרות שלנו או לפעמים להביא להם ממתק ואם אחד האחים יבקש מהם קצת הם יחליטו בעצמם אם בא להם לחלוק ואנחנו לא נתערב.

ילדים מפתחים את הזהות האישית שלהם דרך המון פרמטרים ואחד מהם הוא החינוך והמשפחה בה הם גדלים. אם נצליח להקנות להם את כישורי השיתוף ורוחב הלב וברגעים הקטנים גם להזכיר להם שיש דברים שהם רק שלהם, נוכל לעזור להעביר להם מסר שלחלוק זה חשוב. אבל יש דברים שנתונים לבחירתם ויש דברים שהם רק שלהם כאלה שאם לא בא להם לחלוק אותם הם באמת לא חייבים, כי לפעמים גם לנו בא שהביס האחרון ישאר רק שלנו.