בהיריון ומתכננת לצום? יש כמה דברים שאת צריכה לדעת

רגע לפני יום כיפור, בארגון המיילדות פרסמו שורה של המלצות לנשים בהיריון. עם מי רצוי להתייעץ, מה הסיכונים - ואיך לנהוג בשעות שלפני הצום?

צום מים ביום כיפור
צום מים ביום כיפור | צילום: ארגון המיילדות בישראל

ארגון המיילדות בישראל ממליץ לנשים בהיריון להתייעץ לפני הצום עם איש הלכה ורופא ולשקול לבצע את הצום עם שתיית מים. בארגון מסבירים: "מחקרים שנערכו בארץ ובעולם בשנים האחרונות הצביעו על קשר ישיר בין צום לבין לידה מוקדמת. עוד ידוע כי התייבשות יכולה להוביל לצירים מוקדמים".

"אנו מבינות את חשיבות הצום לנשים", מדגישים בארגון המיילדות, "אך אנו ממליצות לכל אישה להתייעץ עם איש הלכה ועם הרופא שלה לגבי הסיכון הספציפי עבורה. מכיוון שלכל אישה יש את גורמי הסיכון שלה ואת הרקע הרפואי האישי. בנוסף אנחנו ממליצות לשקול לאמץ צום מים, במהלכו לא אוכלים אבל שותים מים כרגיל".

כתבות נוספות:

צום מים ביום כיפור
צום מים ביום כיפור | צילום: ארגון המיילדות בישראל

עוד מוסיפים בארגון המיילדות כי "בקרב הציבור הדתי מקובלת גם ההנחיה של אכילה מצומצמת בשיעורין ואנו ממליצות לנשים דתיות להתייעץ עם רב הקהילה ועם הרופא המטפל ובמקביל לזכור שעל פי ההלכה במידה וקיים סיכון ממשי אז יש לשתות ולאכול לפי הצורך".

לאלו שכן אושר להן לצום ממליץ הארגון להיערך: "יום לפני הצום כדאי להרבות בשתייה ולהפחית את כמויות הקפאין. בערב יום הכיפורים מומלץ לאכול מספר ארוחות קטנות שמכילות פחמימות מורכבות, קטניות, ירקות וחלבון (דגים, ביצים ועוף) ביום הצום יש להישאר בסביבה ממוזגת ובמנוחה ככל האפשר".