עובש? אבק? הדברים שצריך לנקות באופן קבוע כדי לשמור על ההיגיינה של הילד שלכם

אנחנו דואגים לכבס להם את הבגדים אחרי כל שימוש, לחטא את המוצצים ולדאוג להיגיינה הכללית שלהם, אבל יש חפצים שהם משתמשים בהם באופן יום יומי שאנחנו גם צריכים לדאוג לנקות מדי פעם. כך נתמודד עם שכבות האבק שהצטברו והעובש שהתחבא במקומות הכי לא צפויים

דובי בכביסה
דברים שחשוב לנקות לתינוקות | צילום: Shutterstock

אנחנו נורא רוצים לדאוג להיגיינה של התינוק שלנו, מחטאים מה שצריך ומכבסים לפי ההוראות, כי כשזה מגיע לתינוקות ההיגיינה היא קריטית. אבל, יש כמה מוצרים שאנחנו משתמשים בהם באופן קבוע בלי לשים לב שמצטבר בהם לכלוך, והרבה.

טבעת לאמבטיה

בדרך כלל הטבעות נמצאות קבוע באמבטיה, דבוקות עם ואקום שמגיע בתחתית הטבעת, אבל תהפכו אותן ותגלו עולם של עובש שהצטבר שם, שבעצם כל מה שצריך הוא לרסס ספריי עם אקונומיקה ולהסיר את העובש. וכדי לא לחזור על הפעולה הזו כל הזמן פשוט תרימו את הטבעת על הצד אחרי כל מקלחת, זה ימנע מהמים להצטבר מתחת לטבעת ומהעובש להגיע.

כרית לאמבטיה

הכריות לאמבטיה סופגות מים, אבל שימו לב לתגית - ברובן הן ניתנות לכיבוס, ואם לא נכבס אותן לפני שהנקודות השחורות יופיעו, לא נוכל להיפטר מהן בבוא העת ופשוט נצטרך להחליף אותן בתדירות גבוהה. הסיבה שהפטריות מגיעות לכרית האמבטיה כל כך מהר היא בגלל המים שנספגים בכרית והלחות באמבטיה שלא מאפשרת לה להתייבש במהירות.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

חיטוי צעצועים
חיטוי צעצועים | צילום: Shutterstock

צעצועים

הם מריירים עליהם לכל הפחות ומכניסים אותם לפה לכל היותר. הריר שלהם עם שאריות של אוכל או חלב, ולכן הצעצועים דורשים ניקוי מפעם לפעם. יש ספריי מיועד לחיטוי צעצועים לתינוקות שניתן לנקות איתו את הצעצועים אחת לתקופה (או לפני שמאחסנים כשעושים רוטציות לחידוש צעצועים) ואת הבובות ומוצרי הבד לכבס לפי ההוראות בתגית.

כיסא אוכל

מתחת לכיסא, לכרית על המשענת, בחריצים ובעצם לכל אזור בכיסא - התינוק מגיע עם האוכל. אלא אם אתם מאכילים את התינוק באופן קבוע (פחות מומלץ ולכן רוב התינוקות חווים גם אכילה חופשית), עליכם לפרק את המגש אם אפשרי, להוציא את הכרית על המשענת, להסתכל בחלקים האחוריים של הכיסא ולנקות את שאריות האוכל.

הבסיס של מיטת התינוק

המסגרת בחלקה התחתון של מיטת התינוק מעלה אבק שאנחנו לא מודעים אליו בכלל. אם תיקחו מגבון/סמרטוט לח ותעבירו על המסגרת למטה, בחלק האחורי ממש מעל הגלגלים של המיטה תגלו שכבת אבק שהצליחה להסתתר תקופה ארוכה.

נחשוש

אנחנו מחליפים סדינים, אבל מה עם הנחשוש? הוא צריך כביסה גם באופן קבוע, שכן הבד שלו הוא לגמרי שווה ערך לשאר מצעי המיטה. הילד מרייר, שם או מצמיד את הראש לנחשוש וכדאי לכבס גם אותו (יש כאלה שאפשר להסיר את הבד ויש כאלה שניתנים לכביסה בשלמותם).

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך