האחות שזעזעה את הרשת: "אחי עובר התעללות בביה"ס, אמר לי שהוא לא רוצה לחיות יותר"

דניאל חווה בריונות בבית הספר בשנתיים האחרונות, ולא זוכה למענה ראוי מהצוות החינוכי. ביום שני כשחזר חבול מהלימודים לאחר שהותקף בידי "חבריו" לכיתה, אחותו החליטה לשים לזה סוף ופרסמה פוסט חריף בפייסבוק. בתוכנית "העולם הבוקר" סיפרה על מה שהניע אותה: "כשהוא אמר 'אני לא רוצה לחיות יותר' הבנתי שאני לא יכולה לשתוק יותר"

זמן צפייה: 07:42

כבר שנתיים שדניאל בנון בן ה-10 חווה בריונות בבית הספר, ואף גורם אחראי לא מטפל בזה. לפני יומיים הרוע הגיע לשיאו, כשילדים מהשכבה שלו נתנו לו אגרופים לראש, חסמו לו את הדרך בהפסקה כדי שלא יוכל לצאת, ובסוף היום אחד מהם תפס אותו בזמן שהשני הרביץ לו. אחותו הגדולה, שובל, שכבר לא יכולה הייתה לשאת את הסבל של אחיה העלתה פוסט חריף לרשתות וקראה לכל הגורמים הרלוונטיים להתעורר לפני שזה יקרה שוב. השניים התארחו בתוכנית "העולם הבוקר" וסיפרו על התחושות הקשות ועל ההחלטה להוציא את האמת החוצה.

בפוסט שהעלתה מיד לאחר האירוע האחרון כתבה: "מערכת החינוך - לפני שאתם מתחילים בשביתות על החופשים/שכר הגיע הזמן אחרי כל כך הרבה מקרים מזעזעים לתת במה לאלימות בין תלמידים. אין בית שזה לא דופק אצלו בדלת והיום זה אצלי - אחי דניאל, שסובל מאלימות בבית הספר ומתלונן מתחילת שנת הלימודים שעברה ומתחילת השנה הנוכחית שמרביצים לו, מאיימים עליו, מתעללים בו מילולית ופיזית ופשוט לאף אחד מהמורים וההנהלה לא אכפת".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

דניאל ואחותו שובל שפרסמה פוסט על האלימות נגדו
דניאל ואחותו שובל שפרסמה פוסט על האלימות נגדו | צילום: העולם הבוקר

בתוכנית "העולם הבוקר" הסבירה שובל מדוע כתבה את הפוסט "רציתי לעורר איזושהו זעזוע, למשל במשרד החינוך. פנינו להנהלה ולמורים, ושום דבר לא עזר. רציתי לנצל את הבמה הזאת ולעורר את המודעות. אחי עוד ילד שמשתף, אבל מחר בבוקר זה יהיה ילד שלא ישתף. מה שהכי זיעזע אותי זה שהוא אמר 'אני לא רוצה לחיות יותר'. פה אמרתי שכבר אי אפשר לשתוק".

לדבריה, "לא חשבתי שתהיה חשיפה כל כך גדולה, אבל זה רק מראה כמה באמת אנחנו צמאים לזה בחברה שלנו, כי כל אחד פתאום שולח הודעה 'גם הילד שלי', 'גם אצלי זה ככה'". שובל הוסיפה כי "קיבלתי הרבה הודעות מהורים שחווים את מה שאנחנו חווים. לא ציפיתי שיעיפו ילדים מבית הספר, אלא רק שיעשו עם זה משהו – להכניס בחומר החינוך ערכים ואיך להיות בני אדם, לעשות ימי חינוך".