80% מבני הנוער מכורים לפורנוגרפיה

מאיפה מגיע הצורך של בני הנוער לצרוך פורנוגרפיה ואיך אתם, ההורים, תדעו אם הילד שלכם מכור?

זמן צפייה: 09:42

ד"ר יניב אפרתי, מייסד עמותת HIS המרכז הישראלי לקידום מיניות בריאה, חוקר ועוסק בתחום המיניות מזה כעשור, בדגש לתחום המיניות הבריאה, פורנוגרפיה והתנהגות היפר מינית. "אנחנו רואים עלייה מאוד משמעותית בשנים האחרונות בצריכת פורנו אצל בני הנוער, כאשר 43% מהם צורכים פורנו פעמיים ושלושה בשבוע", טען ד"ר אפרתי.

יש כמה פרמטרים להם צריך לשים לב, כדי להבין כי קיימת מציאות לא נורמלית אצל בני הנוער. "כאשר בני הנוער בורחים למרחב הפורנוגרפי כדי לברוח מבעיות, ותאמינו או לא, כשהם מחפשים צורך בקשר", הוסיף ד"ר אפרתי.

פורנוגרפיה היא אשלייה של אינטימיות, ולאחר שנים של מחקר הוא שובר כמה מיתוסים ומציע זווית חדשה ועמוקה לגשת לבני נוער: "הרעיון הוא להכיר בבעיה ולהגיע לילד מתוך הכרה ופתיחות, ולא ממקום שזה אסור ולא לגילך", טען ד"ר אפרתי.

1. "בני נוער בישראל מקיימים יחסי מין באופן תדיר" - לא נכון.

במחקר שערך ד"ר אפרתי, רק שליש מקרב הבנים מספרים שקיימו יחסי מין מלאים, ובעיקר בכיתות י"א ו-י"ב. בקרב הבנות מדובר רק בחמישית מהן. בקרב המגזר הדתי, עשירית מהבנים ורק 1% אחד מהבנות דיווחו על קיום יחסי מין מלאים.

מתבגרים אוספים שברי מידע מחבריהם ומהאינטרנט, והוא ברובו שגוי
מתבגרים אוספים שברי מידע מחבריהם ומהאינטרנט, והוא ברובו שגוי

 

2. "כולם צופים בפורנוגרפיה, ומי שאומר שלא הוא משקר" - לא נכון.

לא כולם מוצאים עניין בפורנו וחלקם מדווחים כי זה כלל לא מעניין אותם. באשר למספרים, 30% מהבנים ו-80% מהבנות מדווחים שכלל אינם רואים פורנו.

3. "פורנוגרפיה יוצרת קשיים נפשיים ועמדות שליליות כלפי נשים" - אין תשובה חד משמעית.

ברור לכולנו שתעשיית הפורנוגרפיה מנצלת נשים ופוגעת בהן ללא הרף. אך אין תשובה חד משמעית, ובעולם המחקרי המבוכה רבה זה שנים. מחקרים שונים סותרים זה את זה. עם זאת, ישנה תמימות דעים בין החוקרים על הנזק הנפשי של חשיפת ילדים לפורנוגרפיה, בעיקר סביב אי יכולתם של הילדים להבין ולתפוס נכונה את מה שהם רואים.

4. "המתבגרים שלנו כבר יודעים הכול על מין ומיניות"- לא נכון.

מתבגרים אוספים שברי מידע מחבריהם ומהאינטרנט. רבים מהם מקבלים מידע מוטעה וכלל לא מדויק בכל הקשור למין. "הורים צריכים להבין שאם ידברו בפתיחות על הנושא ויכירו בעולם הווירטואלי שמאחורי המסכים מקור מחבוא לילדים שלנו היום", הוסיף.

עוד באסיפת הורים:

הסוד לאריכות ימים: בייביסיטר לנכדים

איך להגיב כשהילד חוטף התקף זעם

הכירו את דור ה-Z