פורים פוטוגני: כך תצלמו נכון את הילדים המחופשים

הוא התחפש לאסף גרניט והיא התחפשה לוונדר וומן? אתם חייבים לצלם ולשמור לעד, אבל. לא צריך סטודיו מקצועי כדי להשיג תוצאות איכותיות, פשוט שמרו על 4 כללים בלבד

זמן צפייה: 01:16

מאת: מור יעקובינסקי כץ

לא שאנחנו צריכים סיבה, אבל פורים הוא הזדמנות נפלאה לצלם את הילדים. נכון שלפעמים זה כיף ללכת להצטלם בסטודיו לצילום מקצועי, אך ניתן בהחלט לצלם את הילדים בעזרת המצלמה בטלפון הנייד החכם שיש לכל אחד מאיתנו. כן, המצלמה הקטנה שישי לכל אחד בכיס הפכה להיות ציוד צילום לגיטימי ואפשר בהחלט להגיע איתה לתוצאות יפיפיות אם רק מקפידים על כמה כללים בסיסיים:

1.שימו לב לרקע
מכירים את התופעה של העמוד שנראה בתמונה כאילו הוא יוצא לילד מהראש? כשאנחנו מצלמים אנחנו מתמקדים במושא שלנו ולפעמים שוכחים מהרקע. אין צורך לעצב רקע במיוחד אבל שימו לב שאין לכם ברקע מוצרים, עצים, עמודי חשמל או דמויות אחרות שפחות רלוונטיות ומפריעות לתמונה. נסו לצלם בטבע בשדה פתוח, בחוף הים בו הים והשמיים יהוו רקע מקסים לתמונות.

כשאנחנו מצלמים אנחנו מתמקדים במושא שלנו ולפעמים שוכחים מהרקע
כשאנחנו מצלמים אנחנו מתמקדים במושא שלנו ולפעמים שוכחים מהרקע | צילום: צילום: מור יעקובינסקי כץ

2. בחרו נכון את התאורה
התאורה הטבעית היא התאורה הכי מחמיאה, במיוחד בחורף. אם אתם מצלמים בחוץ – עדיף שהילדים המצולמים יהיו באזור מוצל ולא עם שמש ישירה עליהם. השעות הכי טובות לצילומי חוץ ביום שמשי הן בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהריים כשהשמש לא נמצאת במרכז השמיים.

3. בדקו זוויות צילום
לא תאמינו כמה זווית הצילום היא משמעותית! על מנת לבחור את הזווית המתאימה-תנסו לצלם את אותו אובייקט מזוויות שונות. כאשר רוצים לצלם ילד משחק למשל, עדיף לצלם אותו בגובה העיניים שלו (כן כן, לרדת לישיבה שפופה כדי לצלם אותו בגובה שלו). במקרים מסויימים דווקא צילום מלמעלה, מלמטה או מהצד יכולה להפוך את התמונה למעניינת הרבה יותר. במילה אחת – לנסות. אם הילדים מספיק גדולים ואחראיים- תנו להם להתנסות בעצמם ולצלם גם אחד את השני ואפילו אתכם.

על מנת לבחור את הזווית המתאימה- תנסו לצלם את אותו אובייקט מזוויות שונות
על מנת לבחור את הזווית המתאימה- תנסו לצלם את אותו אובייקט מזוויות שונות | צילום: צילום: מור יעקובינסקי כץ

4. צילום מבויים
אל תדרשו מהילדים לחייך למצלמה אם לא מתחשק להם. נסו לתפוס אותם ברגעים שהם לאו דווקא שמים לב שאתם שם. משחקים לבד או ביחד, מתרכזים בציור, מתגלגלים מצחוק. אלה הרגעים הכי יפים ויהיה לכם הכי כיף להביט בהם אחר כך. אפשר גם לביים כמובן, אם הילדים במצב רוח המתאים. למשל להעמיד אותם לפי הגובה, להלביש אותם אותו הדבר או לבקש מהם לעשות פרצוף. בסך הכל אנחנו מצלמים כדי לזכור רגעים, וצילומי משפחה הם חוויה שיוצרת למשפחה אוסף של זכרונות נפלאים שתמיד יהיה כיף להיזכר בהם.

אנחנו יודעים אתם מצלמים גם את האוכל שלכם, צפו בוידאו בתחילת הכתבה כדי להתמקצע גם שם

מור יעקובינסקי כץ, צלמת מקצועית בעלת 'הסטודיו של מור'

פורים 2017 ברשת דיגיטל

מי מכיר את מגילת אסתר?

[brightcove_iframe video_id='mood_article_343' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ifexzfve' duration='114']

עוד באסיפת הורים

מה לעשות כשבוקר פורים הופך למריבה עם הילדים?

עכשיו זה מדעי: הנה השיר שיגרום לתינוק לחייך [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-038' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n76rum3h' duration='1929']

אחת ולתמיד: מה באמת צריך לחגוג - יום האם או יום המשפחה? [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-039' autoplay='0' credit='' kid='1_y34tvnob' duration='1929']