מצלמות בגני ילדים: פגיעה בפרטיות או שמירה על הילדים?

כולנו רואים חשיבות עליונה בהגנה על שלום ילדינו. אך האם על חשבון פגיעה בפרטיותם של הילדים והעובדים בגן או במעון? הצטרפו לדיון

זמן צפייה: 12:01

עו"ד ניר גרסון, ממונה טכנולוגיה ומשפט ברשות השתתף היום (רביעי) בדיון שנערך בוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת בנושא הצבת מצלמות במעונות ובגני ילדים. בוועדה הדגיש אעו"ד גרסון את החשיבות של שימוש מושכל ופרופורציונלי במצלמות מעקב ודיבר על הנחיה שפרסמה הרשות שמתווה עקרונות לשימוש חוקי במצלמות מעקב במרחב הציבורי. "הצבת המצלמות בגני הילדים צריכה לשמש רק למטרה המוצהרת של חקירת עבירות התעללות ואלימות. כמו כן, יש להודיע לצוות ולהורים על קיום המצלמות באמצעות שילוט ולהציב מצלמות גלויות בלבד", טען עו"ד ניר גרסון.

מצלמות גם בגני ילדים?
מצלמות גם בגני ילדים? בעד או נגד | צילום: חדשות 2

"לא יכול להיות מצב שכל אזרח בישראל שנכנס לבנק, לדואר, לרשות מקומית ולאוטובוס מצולם, ולעומת זאת כאן טוענים שמדובר בפגיעה בפרטיות", סיפר זאב גולדבלט, מנכ"ל פורום ההורים.

אולי יעניין אתכם:

"אם יותקנו מצלמות בגנים, נצא למאבק ציבורי"

4 תכונות חשובות שצריכות להיות לבייביסיטר שלכם

אל תשלחו את הילדים לביה"ס לפני 8 וחצי בבוקר

"הצילום נועד כדי לוודא שהילדים לא יפגעו, ואם נפגעו, לבדוק ממה נפגעו. לעיתים המצלמה יכולה להגן גם על הגננות עצמן מפני תביעות שווא. יוכלו גם לשמש כנגד ההורים שיתבעו תביעות שווא. לא ברורה לנו התנגדות הגננות", הוסיף גולדבלט.

נציגת הגננות טוענת כי הדיון בכנסת היה מצער. לטענתה הגננות מצטיירות כאויבי העם. "אי אפשר להתנהל ולנהל גן באופן תקין כשהאח הגדול מסתכל. גננת לא תוכל להעיר או לומר משהו לילד כי תחשוב שמצלמים אותה", סיפרה לילי פוקמונסקי, נציגת הגננות.

מה דעתכם?

החופש הגדול