האם משפחה מרובת ילדים תתנקם בך במקום העבודה?

לא מעט הורים מסרבים להביא יותר מילד אחד, מתוך הבנה שילד נוסף עשוי לפגוע בפנאי ובמידת ההשקעה בילדים. האם מספר הילדים במשפחה אכן עלול לפגוע במידת ההשקעה ותשומת הלב של הורים בילדיהם?

סימני נשיכה על גופה של בת שנה וחצי שננשכה על ידי זאב בטיול בעין גדי
סימני נשיכה על גופה של בת שנה וחצי שננשכה על ידי זאב בטיול בעין גדי | צילום: חדשות 10

סדרת הכתבות "4 הוא ה-3 החדש", בוחנת מדוע יותר ויותר ישראלים חילונים מביאים לעולם ארבעה, חמישה ואפילו יותר ילדים. שאלת מפתח אחת מגיעה מכיוון אחר: האם שוק העבודה בנוי למשפחות מרובות ילדים?

 

"יש פה מערכת שעובדת בשני כיוונים", אומרת נורית דאבוש, יושבת ראש תיאטרון הבימה ולשעבר יושבת ראש הרשות השנייה. "אחד זו הדרישה של העובדים - בהנחה שאני רוצה משפחה אני צריך לוותר על שכר גבוה, יכולת הניהול, אפשרויות קידום, יכולת להשתלב במנהיגות ובכלכלה, וצריך להגיד את זה כמו שזה - זה קיים".


לפרק הראשון: איך אפשר לנהל בית עם עשרה ילדים?

 

תמר הר-גיל, אמא לשלושה, מוסיפה: "ההורים נמצאים במערכת... כמו שיש מערכת שבה כולם מרוויחים, ווין-ווין, אז אנחנו במערכת של לוז-לוז. הסיכויים שלהם להצליח במערכת ההורית, מאוד מאוד נמוכים. המשימות שלך כהורה והמאבק על הפנאי שלך משאירים אותך חסר סבלנות, חסר כוח. עם כל הטכנולוגיה, עדיין בסוף ילדים רוצים שתסתכל עליהם, שתדבר איתם, שתתייחס אליהם. הם לא רוצים שתעשה איתם שיעורים".