"אני בת 5, אל תכריחו אותי לנשק את הדודה"

האם גם אתם מבקשים מילדיכם לנשק את הדודה בניגוד לרצונם? אמא אחת חושבת שהמסר שמועבר הוא בעייתי מאוד

זמן צפייה: 08:58

לדרוש מהילדים שלנו לנשק ולחבק את הדודה והסבא נראה לנו הדבר התמים והנכון לעשות, כשמנסים לחנך לנימוסין. אבל תנסו להיזכר בתקופת ילדותכם, כשהוריכם ביקשו מכם להיפרד יפה לשלום מהסבא, מהדוד או מקרוב משפחה, ואתם לא באמת רציתם.  מם ויראלי שרץ לאחרונה, שהכינה אמא לילדה בת 5, שם זרקור על המסר המסוכן שאנחנו נותנים לילדים שלנו.

"אני בת 5, הגוף שלי הוא הגוף שלי, אל תכריחו אותי לנשק או לחבק. אני לומדת על הסכמה, והתמיכה שלכם בנושא תעזור לי לשמור על עצמי להמשך חיי" נאמר בתמונה הויראלית. נאמר בתמונה הויראלית, וגרף דיון סוער ברשת ובקבוצות הורים בפייסבוק ברחבי העולם.

יוצרת התמונה היא כתבת CNN קטיה הטר שמסבירה כי אין לה בעלות על הגוף של ילדיה. "לעודד אותם להפגין חיבה כפויה, שהם אינם מעוניינים בה, יכול למעשה להשאיר אותם עם תחושת הפגיעות כלפי עברייני מין בעתיד" מסבירה הטר. הפוסט גרף למעלה מ88 אלף לייקים ושותף על ידי לא פחות מ-162 אלף איש, והתחיל דיאלוג על מה הורים צריכים ולא צריכים ללמד את ילדיהם.

גם בארץ, מחאה דומה צצה עם סרטון אנימציה ויראלי שקורא לא להכריח ילדים לתת נשיקות בשם "לא זה לא". היוצרת דנה נחום מסבירה את הרציונאל מאחורי המחאה: "זה מגיע ממקום שצריך ללמד אותם שהגוף שלהם הוא שלהם. נתון שצריך לזכור הוא שמעל ל-85 אחוז מההטרדות המיניות קורות בתוך המשפחה"

מה דעתכם?

[youtube_embed youtube_id='xoBDAp_ovAU']

תורגם במקור מאנגלית

 

>>מחקר טוען: ניתוחים קיסריים משנים את האבולוציה

>>האם ילדים זה שמחה?  מסתבר שלא