5 סיבות למה הכי שווה להיות ילד סנדביץ'

הבכורים נהנים מהאחריות, ובני הזקונים נהנים מתשומת הלב, אז מה שווה להיות ילד סנדביץ'? הנה 5 סיבות טובות

זמן צפייה: 00:31

לפי התיאוריה, ילדי הסנדביץ' הם אלו שההורים נוטים להתעלם מהם לעומת הבוגרים, האחראיים והמוצלחים כמו הילדים הבכורים, או לעומת המפונקים והחמודים, שהם בני הזקונים. לכן הם נוטים להיעלם בתוך הדינמקיה המשפחתית, ולפתח תחושות נחיתות. אך מחקרים דווקא טוענים שלהיות ילד סנדביץ' מביא איתו יתרונות בולטים:

1. מוכשרים בניהול משא ומתן
כשיש סביבכם גם אחים גדולים מכם וגם קטנים, הסנדביצ'ים נאלצים להתחרות על תשומת הלב באופן קבוע, כדי למצוא את הנישה שלהם במשפחה. פרופ' לפסיכולוגיה, פרופ' קתרין סלמון, המחברת של The Secret Power of Middle Children, טוענת שעובדה זו, מאלצת אותם לפתח את המיומנויות שיאפשרו להם לראות אירועים מנקודת מבטו של האחר. מיומנויות הנחוצות במשא ומתן.

via GIPHY

2. נוטים יותר ליצירתיות ולקיחת סיכונים
שליש מההורים שנשאלו בסקר שערך אתר TheBabyWebsite.com, הודו שהם נוטים להזניח את ילד השני לעומת האחרים. אך עובדה זו הופכת את ילדי הסנדביץ' למשוחררים מהעין הבוחנת של ההורים, ולכן נוטים לקחת יותר סיכונים ולהיות יותר יצירתיים.

via GIPHY

3. הם מחזיקים יותר זמן תחת לחץ
ילדים בכורים נוטים לחיות תחת יותר ציפיות ולחץ מצד ההורים, מה שהופך אותם לסיכון גדול יותר לפתח בעיות דיכאון. ילדי הסנדביץ' פחות סובלים מציפיות ההורים, לכן הם פחות קשים עם עצמם כשהם חווים כשלון.

via GIPHY

4. הם יזמים מוכשרים
הדעה הרווחת היא שהמנהיגות משוייכת לילדים בכורים, אך דווקא לילדי הסנדביץ', שמפתחים כישורי פשרות ושיתוף, כישורים חברתיים ועצמאות, מגיעים לתפקידי מפתח והנהגה במהלך החיים. לדוגמא, 52% מנשיאי ארצות הברית עם ילדי סנדביץ'.

via GIPHY

5. הם בני זוג מושלמים
כישורי המשא ומתן שלהם באים לידי ביטוי גם במערכות יחסים. במאמרה של פרופ' קת'רין סלמון נטען כי 80% מילדי הסנדביץ' מעולם לא בגדו בבני זוגם, לעומת 65% מהבכורים ורק 53% מבני הזקונים.

via GIPHY

אז נפחו חזה, הרימו את הראש ותתגאו שאתם באותה הרשימה עם ג'ניפר לופז, אן האת'וואי, ביל גייטס ובריטני ספירס, ילדי האמצע המוצלחים.

עוד באסיפת הורים:

הסוד לאריכות ימים: בייביסיטר לנכדים

איך להגיב כשהילד חוטף התקף זעם

הכירו את דור ה-Z