שבוע הספר 2017: ילדים ממליצים על ספרים

במסגרת שבוע הספר 2017, תפסנו את כמה מחניכי וחניכות עמותת 'חינוך לפסגות' להמליץ על הספרים האהובים עליהם

זמן צפייה: 09:33

אמש נפתחו אירועי שבוע הספר העברי, עם ירידי ספרים בכל חלקי הארץ בהם יוצעו מגוון הנחות ומבצעים על ספרים מכל הסוגים והז'אנרים. לפני שאתם רצים לדוכנים, הנה כמה המלצות של חניכי וחניכות עמותת 'חינוך לפסגות':

מיטל אגפוב, כיתה ג' משדרות:
"אני ממליצה על הספר "אמא ואני". בספר מסופר על אמא וילד, כאשר הילד הפתיע את אמא. התחברתי לזה, כי גם אני פעם אחת הפתעתי את אמא שלי כשישנה צהריים וניקיתי את הבית כדי לשמח אותה".

טל אילאגוייב, כיתה ג' משדרות:
"אני ממליצה על הספר "גלי" מהסיבה שבספר יש הרבה חוויות שאפשר להכיר, למשל - גלי לא האמינה בפיית שיניים ובסוף השתכנעה. אהבתי שבספר יש הרבה הרפתקאות מפתיעות".

טל אילאגוייב ממרכז 'חינוך לפסגות' בשדרות ממליצה על הספר ''גלי''

_________

איך לעזור לילדים ברכישת שפה?

נתונים חדשים ומפתיעים: על מה כותבים הסופרים הישראלים?

איך להיגמל מהסמארטפון ע"י גומייה לשיער ופתקית

_________

לירון איילין, כיתה ה' מנתניה:
"הספר האהוב עלי הוא "פצפונת ואנטון", מכיוון שרואים שני ילדים מחיים שונים לחלוטין. פצפונת, הנקראת פוגה, ובשל הגובה שלה נקראת פצפונת, עשירה אך מחפשת תשומת לב מהוריה. אנטון, עובד ומבשל בשביל אימו החולה, ובמקביל לומד. השניים מתיידדים כאשר מקבצים נדבות יחד, לצד עוד דברים המתרחשים בעלילה כמו ניסיון הפריצה הכושל של רוברט השד בזכות ברטה השמנה, הטבחית שעצרה אותו. אני מאוד אוהבת ומתחברת לספר".

לירון איילין ממרכז 'חינוך לפסגות' נתניה נורדאו, ממליץ על הספר פצפונת ואנטון

נועה מדר, כיתה ה' מקצרין:
"אני ממליצה על הספר "ארץ האגדות" כי הוא מחבר בין העולם בו אנו חיים לבין עולם חסר מציאות. אני אוהבת את הספר כי אני יכולה להרגיש שאני במקום אחר. בספר "ארץ האגדות" אני מאוד מתחברת לדמות של הילדה, כי מצד אחד היא ילדה שלומדת הרבה ונחשבת למי שמצטיינת בכיתה, אבל מצד שני היא חצי פיה והיא יכולה ללכת למקום אחר באמצע החיים. ממליצה לכולכם לקרוא את הספר!".

אביגיל זמלדינוב, כיתה ז' מרמלה:
"אני מאוד ממליצה על הספר "על כנפי מלאך" כי הספר רומנטי, בעל פנטזיה, עם עלילה מרתקת ובעלת מתח, תככים, אהבה ומזימות עד שאי אפשר לעצור לקרוא!".

טניה סביצ'ב, כיתה ז', מרמלה:
"הספר האהוב עלי הוא "The mystery Island". אני אוהבת את הספר הזה בגלל שהוא מאוד מעניין וגם יכול ללמד אותי מידע שמאוד מועיל לי בחיים".

לפני שאתם רצים לדוכנים, הנה כמה המלצות של חניכי וחניכות עמותת 'חינוך לפסגות' | צילום: shutterstock

אברהים אבו עמארה, כיתה ח' מיאפא אקדמית חטיבה:
"לספר עליו אני ממליץ קוראים "יצירתו הספרותית והפוליטית השלמה של ניזאר קבאני". ניזאר קבאני, מגדולי המשוררים הערבים. שיריו עסקו בעיקר בפמיניזם, לאומיות ערבית, ואהבה. נוסף לכתיבת שירה, קבאני היה דיפלומט, וביקר בחריפות את השלטון, ואת הממשל הערבי. אני מעריך אותו מאוד, וממליץ על כתביו כי אני מאוד מתחבר לסגנון הכתיבה שלו, ולאופן בו התמודד עם הקשיים בחייו".

נתונים חדשים ומפתיעים: על מה כותבים הסופרים הישראלים?

תובנות קטנות: אל תפחדו לחלום בגדול

תלמידים מוחים: למדו אותנו איך לחשוב, לא מה לחשוב

מראש השנה לראש כואב: לוח החופשות הבלתי אפשרי של ההורים