שבוע הספר 2017: עלייה במכירת ספרי ילדים

מניתוח המכירות של רשת צומת ספרים, שנערך לקראת שבוע הספר העברי שייפתח היום בערב ברחבי הארץ, עולה כי הורים לילדים קונים הרבה יותר ספרי ילדים מבעבר

זמן צפייה: 09:33

המאבק הפנימי שבין פיתוח קריירה משגשגת לבין ההשלכות על חיי המשפחה הינו נושא רגיש ומוכר, הנידון כמעט בכל בית בישראל. אם בעבר יכולנו כהורים להקדיש יותר זמן לילדינו בשיעורי בית, בלימודי העשרה, באירועי פנאי, הרי שהיום חלון הזמן שלנו הולך ומצטמצם.

חיי השגרה עמוסים ולחוצים, ואת מרבית שעות היום אנו מקדישים למקום העבודה ולרוב גם ממשיכים מהבית, עסוקים הרבה בנייד וכל אלו מותירים לנו פחות זמן להקדיש לילדינו. לאור זאת, את הזמן הפנוי שיש ברשותנו חשוב לנו להקדיש לילדינו באופן איכותי: פחות משחקים בסמארטפון, צפייה בטלוויזיה, בילוי בקניון ויותר פעילויות העשרה מפתחות לילד כגון משחקי חשיבה, יצירה, בישול משותף וקריאת ספרים.

_________

איך לעזור לילדים ברכישת שפה?

נתונים חדשים ומפתיעים: על מה כותבים הסופרים הישראלים?

איך להיגמל מהסמארטפון ע"י גומייה לשיער ופתקית

אלטרנטיבה לחינוך: אל תחכו שבית הספר יעשה את העבודה לבדו

________

"בשנה האחרונה ניכרת עלייה משמעותית במכירות של ספרי ילדים", מציין אבי שומר, מנכ"ל רשת צומת ספרים. "מדובר במגמה ההולכת וגוברת בקרב הורים לילדים הרואים חשיבות רבה בפעילות הקריאה המשותפת עם הילדים. חיי השגרה העמוסים והלחוצים  גורמים להורים לרגשות אשם, ובזמן המועט של שארית היום, הם צריכים לבחור כיצד לבלות עם הילדים ופעילות הקריאה הפכה לאופציה מובילה. אנו ברשת מחזקים ומעודדים את המגמה ובחרנו לקיים מרתון שעות סיפור עם סופרי ילדים מובילים שיתחיל כבר מחר במתחם דיזינגוף במסגרת שבוע הספר".

מעבר לתרומה הרבה שיש לקריאה להתפתחות השפה של הילד, הגדלת אוצר המילים, הכושר היצירתי והמחשבתי, הרי שהבילוי המשותף מקרב בין ההורה לילד, מהווה במה פתוחה לשיחה ומחזק את הקשר.

כיום, ספרי הילדים לא משמשים רק כעוד סיפור לפני השינה, אלא מעניקים גם כלים מקצועיים ולימודיים לילדים – התמודדות עם פחדים וסביבה חברתית, קבלת האחר, זיהוי פרטים והקניית ידע – לימוד צבעים, מספרים, אותיות, בעלי חיים ועוד. יחד עם כל אלו, הביקוש לקלאסיקות ילדים כגון: איה פלוטו, מעשה בחמישה בלונים, הבית של יעל, תירס חם, דירה להשכיר היה ויישאר.

תובנות קטנות: אל תפחדו לחלום בגדול

תלמידים מוחים: למדו אותנו איך לחשוב, לא מה לחשוב

מראש השנה לראש כואב: לוח החופשות הבלתי אפשרי של ההורים