מה קורה כשסוגרים יחד מורים לצרפתית ומפתחי משחקים ל-27 שעות?

אנשי חינוך ומומחי גיימינג התכנסו יחדיו להאקתון יוצא דופן, שהתקיים בימים האחרונים בתל אביב, במטרה לשפר את חווית לימוד השפה הצרפתית. אז איך זה הלך? התוצאות לפניכם

המקום השלישי צוות S'il Vous Play
המקום השלישי צוות S'il Vous Play | צילום: יח"צ

במשך לא פחות מ-27 שעות התכנסו צוותים שונים של מפתחי משחקים, מורים לצרפתית ומעצבי חווית משתמש, כחלק מהאקתון ייחודי, בשם The French Gaming Challenge , שנערך ביוזמת המכון הצרפתי בישראל בשיתוף עם אורקל ישראל, משרד החינוך, Orange, Business France French Tech Israel, ובתמיכת: אוניברסיטת תל אביב, GameIS, BLEE, Gymglish (Frantastique), MerkSpace, ST Electronics Reverso Context.

 

מטרת ההאקתון , שנערך כחלק מארועי "עונת ישראל-צרפת 2018" (שבמסגרתה מתקיימים למעלה מ-120 אירועים במגוון תחומים, החל מחינוך, דרך תרבות ועד כלכלה) היא פיתוח אפליקציות וכלים דיגיטלים ללימוד השפה הצרפתית , כשהדגש שניתן שם הוא במיוחד על יכולת הדיבור.

 

אחד מהצוותים שלקחו חלק בתחרות בפעולה
אחד מהצוותים שלקחו חלק בתחרות בפעולה | צילום: יח"צ

"מטרת ההאקתון היא לפתח פתרון ללימוד צרפתית שיהיה מהנה וחדשני" כך אומרת ברברה וולפר, יועצת תרבות ומנהלת המכון הצרפתי בישראל. "האתגר הזה משמעותי כיוון שהצוות המנצח יוכל לפתח את הפרויקט שלו ולממשו. מעבר ללימוד הצרפתית, מדובר במשחק שיקל על הלימוד של שפות אחרות, בעידן הגלובלי שבו התקשורת וההבנה ההדדית כל כך חשובות".

 

המפתחים בהאקתון עבדו על תשתית הענן של אורקל בעזרת מנטורים מהחברה שעמדו לרשותם בכל הקשור בשימוש בכלי הפיתוח המתקדמים שלה בענן. " שמחנו להעמיד לרשות המפתחים את כלי הפיתוח בענן המתקדמים ביותר של אורקל על מנת לתרום להנגשת השפה הצרפתית לציבור הרחב, לתקשורת והבנה הדדית" אומר אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל. "כחברה בינלאומית, העובדים הרבים של אורקל ברחבי העולם מדברים שפות שונות, בהן גם צרפתית.

 

אז לאחר שהשופטים התכנסו הוכרזו שלושת הזוכים, כשהצוות שהגיע למרום הראשון קיבל הזדמנות להציג את הרעיון שלו בפני מומחים צרפתיים בתחום ה-Ed-Tech בפריז . הנה הרשימה לפניכם:

 

במקום השלישי - צוותS'il Vous Play : אפליקציה ללימוד השפה מהבסיס ("משלב הלידה"). השחקן "גדל עם המשחק" בשלבי החיים שלו ולומד את אוצר המילים דרך הקשר רחב של סיטואציות: שמיעה, קריאה, כתיבה ודיבור. השחקן מגיב לסיטואציות וצריך לבחור במילה הנכונה בצרפתית, אם הוא צודק אז הדמויות האחרות מחייכות אליו. המשחק משלב אלמנטים מהתרבות הצרפתית: לקבוע עם חבר לראות הופעה של שחקן צרפתי מפורסם, או ללכת לאכול קרואסון. המטרה: להפוך את חווית הלימוד לכיפית ויומיומית.

 

במקום השני - French Toast של היזמים ליעם קימל, דניאל זולוטניצקי, דיבו קפלן, עדן רוזן ועידו בן נתן: מערכת ממוחשבת המשמשת ככלי עזר למורה להעביר מערכי שיעור בצורה פעילה. המערכת בונה משחק בלשי על סמך מילים שמקבלת מהמורה והדרך להתקדם במשחק היא לצלם בכל פעם את החפץ הנדרש. המשחק מבוסס עיבוד תמונה ופועל על machine learning ו-AR עבור דמויות שאינן בחדר כמו כלב, חתול ועוד.

 

חברי הצוות המנצח Escargot עם שופטי התחרות, בהם הלן לה גל שגרירת צרפת בישראל, אסף סובול מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל ויאצק הוטירה מאורנג
חברי הצוות המנצח Escargot עם שופטי התחרות, בהם הלן לה גל שגרירת צרפת בישראל, אסף סובול מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל ויאצק הוטירה מאורנג | צילום: יח"צ

מקום ראשון - Escargot של היזמים יוסף וולף, גל גרין (Soluto), נדן פינס, אלון קפלן (JoyTunes), רעות קרש ויעל חקשוריאן: משחק מבוסס זיהוי קולי, שבו הדמות הראשית היא חילזון שמנסה להימלט משף צרפתי כדי לא להפוך למנת אסקרגו. כל שלב במשחק מלמד את השחקן, החילזון, נושא אחד דרך דמויות שהוא פוגש על הדרך, כמו נהג מונית, פקיד בבית מלון ומלצר במסעדה. המשחק מבוסס על ממשק לזיהוי קולי (לתוכנת speak2Unity) שפותח על ידי חבר הצוות יוסף וולף. חלק מחברי הקבוצה באים מעולמות פיתוח גיימינג וחינוך.

 

שגרירת צרפת בישראל, הגברת הלן לה גל, בירכה את הזוכים וציינה כי צרפת שלחה את הנציגות הגדולה ביותר לפסטיבל החדשנות DLD. היא גם ציינה כי בישראל יש לא מעט דוברי צרפתית בהם מעל מאה אלף צרפתיים וכי יותר מ-10% מאוכלוסיית ישראל הם דוברי צרפתית.