התחזית: היום - עוד התחממות; משבת - גל חום קיצוני

הטמפרטורות יהיו היום ממוצעות לעונה ויעלו בהדרגה בסוף השבוע. בשבת יפקוד את אזורנו חום קיצוני. הטמפרטורות צפויות לנוע סביב 45 מעלות בבקעת הירדן ובערבה, וסביב 40 מעלות בשאר האזורים

זמן צפייה: 00:13

התחזית: מזג האווירי הקיצי נמשך, והיום (חמישי) מידות החום יהיו ממוצעות לעונה. עם זאת, תחול עלייה הדרגתית בטמפרטורות לקראת הזינוק הגדול ביום שבת - אז יפקוד את אזורנו גל חום קיצוני.

לפי התחזית, בבקעת הירדן ובערבה צפויות הטמפרטורות להגיע ביום שבת עד ל-45 מעלות, ובשאר האזורים הן ינועו סביב 40 מעלות.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: צפת - 30 מעלות, חיפה - 28, תל אביב - 32, ירושלים - 31, באר שבע - 35, מצפה רמון - 32, ובאילת - 42 מעלות.

בעקבות גל החום הצפוי, במד"א פרסמו הנחיות לציבור הרחב. סמנכ"ל הרפואה בארגון, ד"ר רפאל סטרוגו, אמר: "אנחנו בפתחו של גל חום במהלכו יגיעו הטמפרטורות באזורים שונים בארץ מ-32 ועד ל 40 מעלות. אני מבקש מהציבור, זכרו להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום ולהעניק תשומת לב יתרה לאוכלוסייה המבוגרת ולאלו שאינם יכולים להתנייד או לבצע פעולות בכוחות עצמם".

במד"א מזכירים כי בכל יציאה מהרכב הסתכלו לעבר המושב האחורי וודאו כי לא נשכחו ילדים ברכב. כמו כן, יש להרבות בשתייה - לפחות שלושה ליטרים ביום. יש להימנע מלעבוד או לצאת לשמש בשעות החום. הימנעו מהגעה לים בשעות החום והקפידו להכנס למים רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות בהן יש מציל. כדאי לבצע פעילות ספורטיבית בשעות הערב שבהן עומס החום יורד.יש לשים לב לב לאוכלוסייה המבוגרת, פעוטות ובעלי מוגבלויות. בכל מקרה של החמרה במצב הרפואי יש לחייג למוקד 101 של מד"א.