התחזית: גל חום קיצוני ברוב האזורים; השיא - מחר

גל חום כבד עד קיצוני שורר ברוב חלקי הארץ: באזור ירושלים נמדדו היום 40 מעלות. שיא החום יהיה מחר, וילווה בעננות משמעותית עם סיכוי לטפטוף ואף ברקים ורעמים. במד"א הזהירו: "להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום"

זמן צפייה: 02:55

התחזית: גל חום הקיצוני שהחל היום (שבת) יגיע מחר לשיאו. היום חלה עלייה משמעותית בטמפרטורות ושרר עומס חום כבד עד קיצוני ברוב האזורים. באזור ירושלים נמדדו קרוב ל-40 מעלות, כשבחוף הטמפרטורות היו יותר נמוכות - אך עם לחות יותר גבוהה.

מחר, יום ראשון, יגיע שיא החום עם עוד עלייה בטמפרטורות. משעות אחר הצהריים תהיה עננות עם סיכוי לטפטוף במזרח ובדרום, וייתכנו ברקים ורעמים. גל החום יורגש בלילות הקרובים במיוחד, ומחר בלילה יש סיכוי לטפטוף. בהמשך השבוע מזג האוויר יישאר חם.

חוף שיזף-רותם בכנרת
חוף שיזף-רותם בכנרת | צילום: דור ברוך, איגוד ערים כינרת

בעקבות גל החום, במד"א פרסמו הנחיות לציבור הרחב. סמנכ"ל הרפואה בארגון, ד"ר רפאל סטרוגו, אמר: "אנחנו בפתחו של גל חום במהלכו יגיעו הטמפרטורות באזורים שונים בארץ מ-32 ועד ל 40 מעלות. אני מבקש מהציבור, זכרו להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום ולהעניק תשומת לב יתרה לאוכלוסייה המבוגרת ולאלו שאינם יכולים להתנייד או לבצע פעולות בכוחות עצמם".

במד"א מזכירים כי בכל יציאה מהרכב יש להביט לעבר המושב האחורי ולוודא כי לא נשכחו ילדים ברכב. כמו כן, יש להרבות בשתייה - לפחות שלושה ליטרים ביום. בנוסף, יש להימנע מלעבוד או לצאת לשמש בשעות החום. הימנעו מהגעה לים בשעות החום והקפידו להכנס למים רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות בהן יש מציל. כדאי לבצע פעילות ספורטיבית בשעות הערב שבהן עומס החום יורד.יש לשים לב לב לאוכלוסייה המבוגרת, פעוטות ובעלי מוגבלויות. בכל מקרה של החמרה במצב הרפואי יש לחייג למוקד 101 של מד"א.