התחזית לסופ"ש: עלייה קלה בטמפ'; ממחר - גל חום קיצוני

היום תורגש התחממות קלה, לקראת עומס חום כבד שיחל בשבת ויימשך לאורך השבוע. ביום ראשון ייתכן טפטוף - ואף רעמים וברקים בשעות אחר הצהריים

זמן צפייה: 00:25

התחזית: מזג האוויר הקיצי נמשך, כשהיום (שישי) תחול עלייה קלה בטמפרטורות ומידות החום יהיו ממוצעות לעונה. החל ממחר תחול עלייה משמעותית בטמפרטורות לקראת גל חום קיצוני שיורגש ברוב אזורי הארץ לאורך השבוע הבא.

לפי התחזית, בבקעת הירדן ובערבה צפויות הטמפרטורות להגיע מחר עד ל-45 מעלות, ובשאר האזורים הן ינועו סביב 41 מעלות. ביום ראשון ייתכן טפטוף קל ואף רעמים וברקים בשעות אחר הצהריים.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: הרי הצפון - 31 מעלות, חיפה - 29, תל אביב - 30, ירושלים - 32, באר שבע - 35, מצפה רמון - 32, ובאילת - 41 מעלות.

בעקבות גל החום הצפוי, במד"א פרסמו הנחיות לציבור הרחב. סמנכ"ל הרפואה בארגון, ד"ר רפאל סטרוגו, אמר: "אנחנו בפתחו של גל חום במהלכו יגיעו הטמפרטורות באזורים שונים בארץ מ-32 ועד ל 40 מעלות. אני מבקש מהציבור, זכרו להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום ולהעניק תשומת לב יתרה לאוכלוסייה המבוגרת ולאלו שאינם יכולים להתנייד או לבצע פעולות בכוחות עצמם".

במד"א מזכירים כי בכל יציאה מהרכב הסתכלו לעבר המושב האחורי וודאו כי לא נשכחו ילדים ברכב. כמו כן, יש להרבות בשתייה - לפחות שלושה ליטרים ביום. יש להימנע מלעבוד או לצאת לשמש בשעות החום. הימנעו מהגעה לים בשעות החום והקפידו להכנס למים רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות בהן יש מציל. כדאי לבצע פעילות ספורטיבית בשעות הערב שבהן עומס החום יורד.יש לשים לב לב לאוכלוסייה המבוגרת, פעוטות ובעלי מוגבלויות. בכל מקרה של החמרה במצב הרפואי יש לחייג למוקד 101 של מד"א.