הכבישים מאילת נפתחו, פקקי ענק בכניסה וביציאה מהעיר

אחרי שבמשטרה הודיעו כי הצירים מהעיר הדרומית ייפתחו רק בבוקר - הוחלט לפתוח את כביש הערבה (90) וכביש 12 כבר הערב. עם זאת, כבישים אחרים עדיין סגורים בשל השיטפונות. רשימת החסימות, התחזית להמשך ומכ"ם הגשם

זמן צפייה: 04:00

אחרי יומיים של מזג אוויר טרופי, כשברקע גשמים חזקים שירדו משעות הלילה (רביעי) - נחסמו לתנועה מהבוקר כביש 40 ולאחר מכן גם כביש הערבה - ושכל היציאות מהעיר אילת נסגרו. כמו כן, בבמשטרה אמרו כי הצפי לפתיחת הכבישים הוא ככל הנראה מחר בבוקר - אך לבסוף הוחלט לפתוח את הצירים מהעיר הדרומית כבר הערב. במקום נרשמו עומסי תנועה כבדים.

ראש העיר אילת אלי לנקרי אמר: "לצערנו, הכביש שגובה קורבנות רבים בתאונות דרכים גבה חיים של שני צעירים בשיטפונות והביא לכך שאילת נצורה - אין יוצא ואין בא. ממשלת ישראל חייבת להתעורר ולחבר את אילת בכביש מהיר ובטוח וברכבת מהירה". בנוסף, משרד הפנים הודיע כי כל החופים בתל אביב אסורים לרחצה בשל המלצת משרד הבריאות שלפיה "קיים חשש לזיהום במים בעקבות הגשמים והגלשה של האיגודן".

בעקבות הגשמים וחסימות הכבישים - הודיעה חברת התעופה ארקיע על תגבור עורק התחבורה בין תל אביב לאילת: 11 טיסות יופעלו היום ומחר.

ניידת משטרה בדרום
ניידת משטרה בדרום | צילום: דוברות המשטרה

הכבישים החסומים:

• כביש 40 בשני הכיוונים מצומת ציחור עד מצפה רמון

• גשר צאלים בכביש 234 בשני הכיוונים

מכ"ם הגשם:



נזקי השיטפון בדרום
נזקי השיטפון באזור נחל פארן | צילום: שי ידאל אל פורת

בתוך כך, מזג האוויר היום יהיה חורפי וקר ברוב האזורים. גשמים ירדו מדי פעם מלווים בברקים, רעמים וברד. קיים חשש לשיטפונות ולהצפות. שלג יירד בפסגת החרמון. מחר בבוקר עדיין צפוי מזג אוויר גשום, ולעתים אפילו סוער. החל מהצהריים הגשם ייפסק במהירות, ובסוף השבוע כבר צפויה התחממות ניכרת, לקראת שרב בשבוע הבא.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: בצפת - 9 מעלות, חיפה - 17, תל אביב - 18, ירושלים - 11, באר שבע - 16, מצפה רמון - 13, ובאילת - 22 מעלות.

אתרים ומסלולים שיישארו סגורים היום בשל מזג האוויר:

בשמורת יהודייה המסלולים הפתוחים הם רק תצפיות על המפלים.

מסלולי נחל אל על, קרן עין גב ונחל מיצר סגורים עקב מזג אוויר סוער וקרקע בוצית מאוד.

מסלול העיר העתיקה בגמלא סגור, סכנת החלקה.

חניון הלילה כוכב הירדן נסגר ללינה.

המסלול בעין עבדת סגור למטיילים, התצפית פתוחה.

כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה וכל מסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע, אוג ונחל פרת, סגורים למטיילים.

שמורת הטבע עין גדי סגורה למעט המפל הראשון בנחל דוד ובית הכנסת.

שמורת הטבע חי בר יטבתה סגורה למבקרים.

חומה קרסה בחיפה
חומה קרסה בחיפה | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

Wmpfdt
מעיין וסהר עשור, האחים שנהרגו בשיטפונות בדרום | צילום: באדיבות המשפחה

Whatsapp Image 2023 04 12 At 0
עין ירקעם נחל חתירה | צילום: ג׳מיל אטרש רשות הטבע והגנים

אתמול, אחרי מבצע חיפוש מאומץ של כוחות משטרה וצה"ל בשיתוף גופי חירום והצלה, אותרו בנחל פארן גופותיהם של מעיין וסהר עשור, אח אחות, ולאחר פעולות חילוץ מהשטח נקבע מותם על ידי גורמי הרפואה. שי דהאן בת ה-20, חברתו של מעיין, חולצה מוקדם יותר ופונתה במצב קל.

דהאן סיפרה שהם היו ברכב כשהחל השיטפון וכשהוא התחיל להתמלא מים הם יצאו ונסחפו. היא נסחפה מספר קילומטרים עד שנתקלה בסלעים - שם נמצאה בבוקר. היא אותרה כ-4 ק"מ צפונית לצומת ציחור עם חבלות בגוף והיפותרמיה קלה כשהיא בהכרה מלאה. היא הובלה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם היא מטופלת.

ניני עשור, אביהם של מעיין וסהר שנהרגו, סיפר הבוקר לחדשות 13 על ילדיו: "איבדנו ילדים מדהימים. מעיין היה בן 24, ילד מדהים עם חיוך ענק, סהר, בת 17, הייתה חייכנית, היו לה תוכניות ושאיפות". לפי עשור, המשפחה כולה נסעה לאילת בשתי מכוניות כאשר ברכב אחד ההורים עם שני האחים הקטנים וברכב השני מעיין, סהר וטל - בת זוגו של מעיין שניצלה. "נסענו בשתי מכוניות, בדרך התפצלנו, הם נסעו מכביש 40 ואנחנו מכביש הערבה - והם נקלעו לשיטפון. כשהתחיל הגשם השוטף היינו איתם בקשר ותוך כדי האירוע אנחנו מבינים שהוא איבד שליטה על הרכב ונקלע לשיטפון".