הסופה ברברה נמשכת: שלג בהרי הצפון וגוש עציון

שיאה של הסופה צפוי היום ומחר עם צניחת הטמפרטורות וגשם רב ברוב הארץ. שלג החל להיערם בפסגת הר מירון ושלג קל ירד בגוש עציון. במועצה האזורית גולן הודיעו כי בהתאם להערכת המצב האחרונה, מוסדות החינוך ביישובים נווה אטי"ב, נמרוד, אל-רום, אודם, מרום גולן לא יפעלו בשל השלג

זמן צפייה: 01:25

הסופה "ברברה" נמשכת גם הבוקר (שלישי) ובמועצה האזורית גולן הודיעו כי בהתאם להערכת המצב האחרונה, מצב השטח ותחזית מזג האוויר הצופה כניסת חזית שלג נוספת בשעות הקרובות שצפוי להיערם ולחסום את הכבישים מוסדות החינוך ביישובים נווה אטי"ב, נמרוד, אל-רום, אודם, מרום גולן לא יפעלו בשל השלג. עוד הוסיפו במועצה כי טרם הגיע מידע ממשטרת ישראל אודות נקודות החסימה-אך אזור אל-רום צפונה מושלג ויש להימנע מהגעה אליו.

היום ומחר צפויה להגיע הסופה אל שיאה, עם צניחה של הטמפרטורות וגשם רב ברוב הארץ. לא רק  בצפון הגולן יורד שלג, אלא גם על פסגת הר מירון החל להיערם שלג. שלג קל החל לרדת גם בגוש עציון, וייתכן שיירד גם בשאר הרי המרכז וירושלים. המערכת תימשך עד ליום שישי בבוקר ובשבוע הבא צפויה מערכת חורפית נוספת.

Whatsapp Image 2023 02 03 At 0
חורף בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך היממה החולפת נרשמו מספר נזקים בעקבות הסופה: בשעות הערב ילד כבן 11 נפצע קשה כתוצאה מקריסת עץ בתל מונד. הוא פונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. אתמול בשעות הבוקר עץ קרס על נערה בת 13 באור יהודה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה לבית החולים שיבא תל השומר כשהיא במצב קל.

מוקדם יותר, צעירה בת 23 שרכבה על אופניים נפצעה מחלון זכוכית שנפל מבניין מגורים ברחוב המסגר בתל אביב. כמו כן, אישה בת 33 פונתה לביה"ח לאחר שנפצעה קל מחפץ שעף מהרוח ברחוב המלך ג'ורג' בעיר. בבני ברק ורמת גן, בשל נפילת לוחות מתכת ממגדל ברחוב בן גוריון, הרחוב נסגר לתנועה מרחוב אבא הלל רמת גן עד רחוב הירקון בני ברק. כוחות משטרה נמצאים במקום.

מבט מעוף שלג ירושלים בירושלים מזג אוויר
מבט מלמעלה על ירושלים המושלגת | צילום: שבתאי טל