שיא החורף: שלג ראשון בי-ם; נשבר שיא בצריכת החשמל

שלג ירד גם בגולן ובגליל, כאשר אתר החרמון יישאר סגור מחר למבקרים. בערב המשקעים צפויים להיפסק בהדרגה והלילה ישרור קור קיצוני - כאשר ברוב האזורים הטמפרטורה תהיה נמוכה מ-0 מעלות. חברת החשמל הודיעה על שבירת שיא הצריכה בחורף של כל הזמנים

זמן צפייה: 10:37

שיא הקור: הטמפרטורה בירושלים ירדה הערב (רביעי) ל-2 מעלות, ושלג קל החל לרדת ברחבי הבירה, כאשר הלילה ישרור קור קיצוני וברוב האזורים הגבוהים בישראל הטמפרטורות יירדו מתחת ל-0 מעלות. כמו כן, מחר צפויים שיבושים בתנועה באזור ירושלים ובמקומות נוספים עקב קרח שיצטבר על הכבישים.

חברת החשמל הודיעה הערב על שבירת שיא צריכת החשמל בחורף של כל הזמנים, לאחר שצריכת החשמל ברחבי המדינה עמדה הערב על 14735 מגה וואט. השיא הקודם נקבע בחורף 2020, ועמד על 13182 מגה וואט.

עוד דיווחו בחברת החשמל כי משעות הבוקר תוקנו מאות פגיעות ברשת החשמל כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וכי במספר ישובים ערביים נרשמו תקלות חוזרות ונשנות על רקע עומסים כתוצאה מחיבורים לא מוכרים. עובדי החברה עובדים במתכונת מתוגברת על מנת להחזיר אספקה סדירה במהרה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part' autoplay='0' credit='יוספה ראובני' desc='שלג באלרום' poster='' kid='1_9kthasvw' duration='55']

במהלך היום כוסתה רמת הגולן בשלג ונצפה גם שלג בגליל. בשעות הערב החלה סופת שלגים בכל שכונות העיר צפת, וצוותי העירייה נערכו שם במתכונת חירום וקראו לתושבים להישאר בבתים. מחר ימשיך הקור היבש ובסוף השבוע תגיע התחממות קלה.

מוקדם יותר היום באתר החרמון דיווחו כי במהלך הלילה ירדו במפלס התחתון של האתר כ-30 ס"מ של שלג וכי המערכת החורפית צפויה להתחזק. מחר האתר יהיה סגור למבקרים, אך ייפתח שוב ביום שישי הקרוב עם פתיחת עונת הגלישה 2022. בתוך כך, מפלס הכנרת עלה בסנטימטר וחצי מאתמול ועומד כעת על 210.62-, כך לפי נתוני המדידה של רשות המים. המפלס במרחק של 1.82 מטר מהקו האדום העליון.

שלג בקיבוץ מנרה שברמת הגולן
שלג בקיבוץ מנרה שברמת הגולן | צילום: מנרה לודג'

שלג בקיבוץ מנרה שברמת הגולן
שלג בקיבוץ מנרה שברמת הגולן | צילום: מנרה לודג'

הטמפרטורות המקסימליות הצפויות היום: בהרי הצפון - 5 מעלות, חיפה - 12, תל אביב - 14, ירושלים - 6, באר שבע - 12, מצפה רמון - 7, ובאילת - 16 מעלות.