עננים, טפטוף - וגם ברקים ורעמים: גל החום הקיצוני מגיע לשיאו

עלייה קלה בטמפרטורות תורגש היום, ועומס חום קיצוני ישרור ברוב האזורים בארץ, כאשר במקביל ייתכן גשם קל בעיקר משעות הצהריים ובעיקר במזרח ובדרום. מחר תורגש ירידה קלה במידות החום - אך לאורך כל השבוע מזג האוויר יהיה חם ביחס לממוצע

זמן צפייה: 00:22

תחזית מזג האוויר: גל החום הקיצוני יגיע לשיאו היום (ראשון) עם עליה נוספת בטמפרטורות, ועומס חום כבד ישרור ברוב האזורים בארץ. במקביל, יהיו הרבה מאד עננים בשמיים, ומשעות הצהריים ייתכן גם טפטוף מלווה בברקים ורעמים, בעיקר במזרח ודרום הארץ.

מחר צפויה ירידה קלה בטמפרטורות, אך עומס החום הקיצוני יימשך ברוב האזורים גם לאורך המשך השבוע, כאשר מזג האוויר יישאר חם ביחס לממוצע לעונה.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: בצפת - 39 מעלות, חיפה - 33, תל אביב - 33, ירושלים - 39, באר שבע - 42, מצפה רמון - 40, ובאילת - 46 מעלות.

מבלים בחוף הים באילת, קיץ, שרב, חום, תחזית, מזג אוויר
מבלים בחוף הים באילת | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בעקבות גל החום, במד"א פרסמו הנחיות לציבור הרחב. סמנכ"ל הרפואה בארגון, ד"ר רפאל סטרוגו, אמר: "אנחנו בפתחו של גל חום במהלכו יגיעו הטמפרטורות באזורים שונים בארץ מ-32 ועד ל 40 מעלות. אני מבקש מהציבור, זכרו להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום ולהעניק תשומת לב יתרה לאוכלוסייה המבוגרת ולאלו שאינם יכולים להתנייד או לבצע פעולות בכוחות עצמם".

במד"א מזכירים כי בכל יציאה מהרכב יש להביט לעבר המושב האחורי ולוודא כי לא נשכחו ילדים ברכב. כמו כן, יש להרבות בשתייה - לפחות שלושה ליטרים ביום. בנוסף, יש להימנע מלעבוד או לצאת לשמש בשעות החום. הימנעו מהגעה לים בשעות החום והקפידו להכנס למים רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות בהן יש מציל. כדאי לבצע פעילות ספורטיבית בשעות הערב שבהן עומס החום יורד.יש לשים לב לב לאוכלוסייה המבוגרת, פעוטות ובעלי מוגבלויות. בכל מקרה של החמרה במצב הרפואי יש לחייג למוקד 101 של מד"א.