עו"ד סודרי: "אין פה עניין שהצבא מנסה לטייח את החקירה"

מקרה המוות של רב"ט טובית רדקליף צריך לתת חומר למחשבה למעורבים בתהליכים משפטיים ופליליים, מסביר עו"ד קובי סודרי. "אסור לסמוך באופן בלעדי על הרשויות החוקרות"

זמן צפייה: 06:15

"דבר מהותי שניתן להבין מהסרט הוא שהתנהלה שם חקירה שהיא חקירה לא מקצועית. עם זאת, אני עדיין לא יודע אם המסקנות היו שגויות, האם היא באמת לא התאבדה? האם היא לא נהרגה מפליטת כדור? האם מישהו אחר ירה בה?", מסביר עו"ד קובי סודרי, מומחה למשפט פלילי ושופט צבאי במיל'.

דבריו נאמרו בעקבות תכנית פתיחת העונה של "תיק בחקירה", בה חשפו ממצאים חדשים וסותרים לגבי אירוע מותה של רב"ט טובית רדקליף. "הדבר החשוב ביותר בחקירות שבהם יש זירת אירוע זה שהחוקרים יצליחו בדיעבד לשחזר את הזירה או לשמר את הזירה במצב שהוא הכי קרוב למצבה האמיתי לאחר האירוע. זה לא פשוט", הוסיף.

__________

לימור פנחסוב: "אני יודעת שהיא לא היתה שם לבד"

תיק בחקירה ב-2 דקות: מי ירה ברב"ט טובית רדקליף?

האם רב"ט טובית רדקליף התאבדה? צפו בתכנית המלאה

לא רק טובית רדקליף: 9 מקרי רצח שטרם פוענחו

_________

במהלך חקירת האירוע, העלתה הפקת "תיק בחקירה" מספר שאלות שלחלקן עדיין אין מענה: אם טובית ירתה בעצמה כאשר היא עם פניה לשולחן, כיצד היא נמצאה כשפניה על השולחן? מדוע אין כתמי דם על השולחן או על דלת עמדת השמירה? האם ברובה מסוג M-16 מקוצר, ניתן להביא את פתח הקנה אל המצח בתנוחה בה הייתה טובית? מדוע הסיבים שנמצאו על הקליע, לא מתאימים לסיבי הכובע שחבשה טובית באותו האירוע? האם למעשה היה אדם נוסף שסובב אותה אחרי מותה? ועוד שאלות המופיעות בתכנית המלאה

"לא הגיוני שרצועת הנשק היא לא חלק מהמוצגים בחקירה, לא הגיוני שהדלת של העמדה נצבעה. יש שם כל מיני כשלים כאלו ואחרים שנובעים בעיקר מחוסר ניסיון. אין פה עניין שהצבא מנסה לטייח את החקירה", טוען עו"ד סודרי.

מי ירה בטובית רדקליף
''רואים באופן ברור שהדלת היא בהירה. בצילום שקיבלתי מהחוקר, הדלת היא בצבע כחול, מה שנקרא עמוק'' | צילום: תיק בחקירה

בניגוד לעולם הרפואה, שמתאפשרת לך דעה שניה, בעולם החקירות והמשפטים המערכת מאוד מנסה לשמר את המונופול שלה. הגענו למצב היום שאתה לא יכול להפעיל חוקר פרטי במקביל לחקירה פלילית – מאחר ומפרשנים את זה כשיבוש הליכי חקירה. "זו החשיבות של סדרה כזאת - לגרום להכרה ציבורית בצורך לקיום מערכות בדיקה נוספות. לא כל השכל נמצא במצ"ח או במשטרה", סיכם עו"ד סודרי.