תיק בחקירה: הצדק יוצא לאור

בקרוב ברשת תעלה סדרת מתח דוקומנטרית חדשה שבוחנת מחדש תיקי חקירה שנסגרו. פרשת טובית רדקליף, שנפתחה מחדש בעקבות התכנית, היא אחת מהן

זמן צפייה: 01:02

תיק בחקירה היא סדרת מתח דוקומנטרית שפותחת ומגלה מידי שבוע, תיק חקירה סגור. צוות חוקרים מקצועי, מהטובים בישראל, מוביל את עבודת החקירה ומגלה את הבעיות ומחדלי החקירה שנעשו בתיק המקורי. לאט לאט נבנה מול עיני הצופים תיק חקירה חדש שמגובה בממצאי זיהוי פליליים, עדים חדשים, הקלטות נסתרות וניתוח מעמיק של הנתונים כולם.

התיק הראשון שיחקר בפרק פתיחת העונה הוא התיק של טובית רדקליף ז"ל, חיילת מקהילת העבריים מדימונה שנמצאה ירויה לפני כשנתיים בש"ג של בסיס פלמחים. לאחרונה, ובעקבות הממצאים החדשים שהתגלו בסדרת המתח הדוקומנטרית של לימור פנחסוב ואייל בלחסן, נפתח התיק מחדש והפרשה חזרה לשיח הציבורי.

פרק פתיחת העונה "מי ירה ברב"ט טובית רדקליף?" מביא את סיפור המוות של טובית רדקליף, צעירה מקהילת העבריים בדימונה, לוחמת ביחידת יהלום של חיל האוויר, אשר ב 2015 נמצאה ירויה בראשה בתוך עמדת השמירה שלה בבסיס פלמחים. החוקרים והדו"ח של מצח קבעו  כי טובית התאבדה, אך משפחתה מסרבת לקבל זאת. מעבר לממצאים הסותרים שמוצגים במהלך הפרק, טובית הייתה בחורה מלאת שמחת חיים וחלל צה"ל הראשון של הקהילה.

בעקבות הממצאים שהוצגו לבית המשפט על ידי צוות "תיק בחקירה" בית משפט קיבל את כל הטענות המופיעות בסרט. בפעם הראשונה מזה 30 שנה, בית הדין הצבאי הורה על מינוי שופט חוקר, בתקווה שהצדק יצא לאור.

להוציא את הצדק לאור

מלבד פרשת טובית רדקליף, הסדרה תעסוק בפרשות נוספות שדורשות חקירה מחדש כגון תיק מורשעי רצח דני כץ, תיק הרצח של מתן אדלשטיין ועוד. בלב כל פרשה, עומדים בדרך כלל דמויות מאוכלוסיות מוחלשות שאין להם יכולת כלכלית או נפשית להתמודד מול מערכות המשטרה והמשפט.

בעקבות תחקיר הסדרה, תיק טובית נפתח מחדש
בעקבות תחקיר הסדרה, תיק טובית נפתח מחדש | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של טובית ז''ל

החוקרים בסדרה יוצאים לדרך כשנקודת הפתיחה היא ידועה, אבל הסיום פתוח ולרוב מפתיע, וכל רגע מתועד. צוות רחב של מומחי מז"פ, בליסטיקה, משפט פלילי וחוקרים פרטיים, יחד עם ליווי משפטי צמוד, מבהירים ומחברים את חלקי הפאזל הנפרש במהלך הסדרה, וחושפים עבודת משטרה לקויה ועבודת פרקליטות שמקובעת בקונספציות.

את הממצאים והראיות החדשים, התמיד מפתיעים ומכעיסים, המובילים את התיק לפיענוח חדש, תוכלו לראות בסדרת המתח הדוקומנטרית החדשה שתעלה בקרוב ברשת.

תיק בחקירה - בקרוב ברשת