איילת שקד: "מתחייבת לבדוק את האופציות העומדות בפנינו"

שרת המשפטים איילת שקד נאמה במשכן הכנסת והתייחסה לפרשת הרצח של דני כץ שחזרה לשיח הציבורי בעקבות התכנית תיק בחקירה: "אין ספק שמדובר בסוגיה כואבת"

זמן צפייה: 02:56

אתמול (רביעי 12.7), עלתה שרת המשפטים איילת שקד לדוכן הנאומים במשכן הכנסת ונאמה בפני המליאה והתייחסה לפרשת הרצח של דני כץ שחזרה לשיח הציבורי. "אין ספק שמדובר בסוגיה כואבת", אמרה שרת המשפטים. "אני מתכוונת ללמוד את הנושא, ומתחייבת, תוך שיח עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, ומנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, לבדוק מה האופציות העומדות בפנינו", הוסיפה.

דבריה של שקד נאמרו לאחר שהפרשה חזרה לשיח הציבורי בעקבות הראיון הראשון והבלעדי להפקת "תיק בחקירה", בו המורשעים ברצח דני כץ, הטוענים לחפותם, מבקשים לספר את הסיפור שלהם מאחורי ההודאה והשיחזורים.

[brightcove_iframe video_id='news-under-investigation-season-01-recap-04' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_vpgnkis0' duration='120'']

פרשת הרצח של הנער דני כץ ב-1983 זכתה להד רב במדינה לא רק בגלל אופיו האכזרי של הרצח, אלא גם בגלל משפטם של חמשת הרוצחים, שטענו כי ההודאות נגבו מהם בצורה לא חוקית, תוך שימוש באמצעי חקירה פסולים.

אחרי 30 שנים בכלא, המורשעים שהשתחררו טוענים לחפותם בראיון בלעדי וראשון, וגם ראיון עם סגן ראש השב"כ לשעבר ומומחים נוספים הטוענים שהם לא רצחו. "הודאות הנאשמים שונו שלוש פעמים תוך כדי החקירה כדי להתאימן להתקדמותה", מספר העיתונאי יואב אביב, כתב משפט שסיקר את פרשת דני כץ ז"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-under-investigation-season-01-articles-ep05-hazaza2' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_kqu0yp91' duration='147'']

בעקבות הגילויים החדשים בפרשת דני כץ ז"ל, שחשפה התכנית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לפתוח את תיק הרצח מחדש. "אני הולך לפנות לחברי הכנסת מכל סיעות הבית, ללא קשר לקואליציה ואופוזיציה ולדרוש לבדוק שוב את פתיחת התיק מחדש, אסור לנו לחשוש לגלות כתמים שחורים", טען ח"כ סמוטריץ'.

הוידאו באדיבות ערוץ הכנסת

לראיון הבלעדי והמלא, צפו בתכנית המלאה של תיק בחקירה: תיק דני כץ