מדינת ישראל חשובה בהרבה מבנימין נתניהו

האם ראש הממשלה צריך להתפטר, להשעות את עצמו או רק למסור את תיק התקשורת? שי ושרון - ראש בראש על חקירות נתניהו

זמן צפייה: 02:52

הצד של שי גולדן:

אז שלוש חקירות מתנהלות במקביל נגד ראש הממשלה. עו״ד ציון אמיר אמר כאן אצלנו בשידור, שדי בהכנה רצינית לפרשה אחת, כדי לגזול מזמנו של כל חשוד שעות רבות מיומנו, ולסכל כל אפשרות סבירה למילוי תפקידו ועיסוק בעבודתו. אז שלוש? במקביל?

כמה זמן משקיע ראש הממשלה בענייני המדינה וכמה בענייניו המשפטיים? והאם לא הגיע הזמן שיודה שאין בכוחו לשרת את המוסד הרם שהוא מנהל ואת עם ומדינת ישראל? האם לא הגיע הזמן שאת ישראל ינהל אדם שעסוק בה ובה בלבד, והרבה פחות בעצמו?

האם לא הגיע הזמן שהמדינה הזאת תתנהל לא בפוסטים בפייסבוק, בין חדר חקירות אחד למשנהו, ובין סימולציית חקירה עם עורכי דין, אלא תתנהל ממש, על ידי אדם שנותן לה את כל מרצו וזמנו? האם לא הגיע הזמן שאנשים יפנימו כאן שאפשר שיהיה שלטון ימין בישראל; ואפשר שהליכוד ינהל את המדינה הזאת, אבל שנתניהו כבר אינו כשיר עוד לאתגר?

יש מספיק אנשים ראויים במחנה מצד ימין; הגיעה שעתם להרים את ראשם ולהציג לציבור בוחרי הימין אלטרנטיבה לאיש הזה - שהפך את עצמו למלך ישראל והרים את עצמו מעל לחוק ולנורמה ולכל היגיון של התנהלות תקינה. אדרבא: ימשיך רוב העם להחזיק בשלטון באמצעות נציג מהימין. אין לי בעיה עם זה. אבל האיש הזה מוכרח לצאת לחופשה, להסדיר את ענייניו, יקח כמה זמן שייקח, ולשוב רק כשכל זמנו נתון לעניין אחד בלבד: מדינת ישראל. זאת חשובה בהרבה מבנימין נתניהו.

הצד של שרון כידון:

שי, החוק ברור מאוד בעניין ואינו דורש התפטרות ראש הממשלה גם במקרה של הגשת כתב אישום. על פי חוק יסוד הממשלה, ראש הממשלה רשאי להחזיק בתפקידו עד הרשעה סופית בעבירה שיש עימה קלון. כלומר, ראש הממשלה גם במהלך החקירות, וגם אם יוגש כתב אישום, אינו מחוייב להכריז על נבצרות. זה נכון שהתקדים של דרעי מ-1993 בו שופטי בגצ הורו לו ולסגנו לסיים את כהונתם בעקבות כתב אישום, יכול לשמש כנגד נתניהו, אבל עדיין אין החלטה כזאת על אף הרמיזות מהמשטרה.

אולמרט, רצוי להזכיר, הכריז על נבצרות ככל שהתפרסמו ראיות מוצקות יותר מהתיק, וחברי הקואליציה הם שדרשו ממנו לעזוב את תפקידו. לפי ההתבטאויות האחרונות של חבריו של נתניהו לקואליציה - אין לו שום סיבה לחשוש מהם. לאף אחד אין אינטרס לפרק את הקואליציה מהטעמים הפוליטיים שלו.

אני כן חושבת שיש מקום לשקול אם למסור באופן זמני את תיק התקשורת, לפחות לאור המעורבות של נתניהו בשוק. אבל מבחינת הזמן שישקיע אין לך מה לדאוג. הרי התפנה לו הרבה זמן מהעיסוק בכלי התקשורת ותדרוכם. להזכירך, רק בקיץ האחרון הוא השקיע עשרות שעות בתדרוך עיתונאים ועורכים, כנראה שזה לא יקרה בקרוב והוא יכול לקבל בברכה את חוקרי להב 433 ואפילו להתכונן לחקירות.

שי ושרון כל הפרקים