"יש לדחות חקירות ראש ממשלה לתום כהונתו"

פרופ' אלן דרשוביץ, אחד המשפטנים הבכירים בארה"ב, מספר על הנשיא החדש טראמפ, ועל חקירות בנימין נתניהו

זמן צפייה: 12:07

אלן מורטון דרשוביץ, עורך דין, משפטן וסופר יהודי אמריקאי, נחשב לאחד המשפטנים הבכירים בארצות הברית. הוא נחשב מומחה במשפט פלילי ושימש כפרקליטם של ידוענים רבים, בהם או ג'יי סימפסון ויונתן פולארד.

"הו הבין שהפופוליזם מתפשט ברחבי העולם", מספר פרופ' דרשוביץ על הנשיא החדש טראמפ. "מה שאפשר להגיד עליו הוא שהוא לא השתנה. הוא אותו אדם לפני המועמדות, לאחר שזכה במועמדות ולאחר שנבחר לנשיאות. אנשים אוהבים אותנטיות".

פרופ' דרשוביץ ידוע כתומך נלהב של ישראל אשר פירט לא מעט את הצעותיו לפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי במזרח התיכון. "ישראל חיה כיום בימים הכי טובים שלה ובימים הכי מסוכנים שלה. יש לה צבא מצוין וכלכלה מצוינת, העולם מעריץ את הטכנולוגיה של ישראל. מצד שני, תנועת ה-BDS מתחזקת בעולם, המאמצים לדה-לגיטימציה של ישראל מתחזקים ברחבי העולם. כך שישראל צריכה לעבוד יותר על הבהרת הצד שלה", סיכם פרופ' דרשוביץ.

בימים אלו, שראש ממשלה מכהן נמצא תחת לא מעט חקירות, מסביר פרופ' עמדה לא פופולרית בתקשורת הישראלית: "אני חושב שהחוק בישראל צריך להשתנות כמו במדינות אחרות. בהן אין חקירות של ראשי ממשלה מכהנים, או כתבי אישום לראשי ממשלה מכהנים. הרעיון של דחיית ההליך המשפטי וההליך הפלילי עד תום הכהונה הוא הגיוני", טוען פרופ' דרשוביץ. "ראשי ממשלה צריכים להשקיע 24/7 להגן על ישראל", הוסיף.

מה דעתו על עניין המתנות לזוג נתניהו, על יחסי התקשורת לראש הממשלה, והאם לדעתו יהיה שינוי בתנאי השחרור של ג'ונתן פולארד? צפו בראיון המלא מתוך שי ושרון

שי ושרון כל הפרקים