האם אובמה הוא הנשיא הגרוע ביותר?

שי גולדן ושרון כידון פותחים פה על דברי השרה מירי רגב: הם אפשר להאשים את נשיא ארה"ב בכל הצרות בעולם?

זמן צפייה: 03:17

הצד של שי גולדן:
אני שונא להסכים עם מירי רגב. זה ממש עולה לי בבריאות, אבל הפעם, מה לעשות, היא צודקת. ואפילו במאה אחוז.

אובמה הוא הנשיא הגרוע ביותר בהיבט של מדיניות חוץ מאז קרטר, וכנראה גם גרוע ממנו. הוא אחראי באופן ישיר לכאוס המטורף במזרח התיכון. הנסיגה שלו מעיראק הביאה עלינו את מפלצת דאע״ש. ההססנות שלו בסוריה הביאה לדריסת רגל רוסית באיזור ולמלחמת אזרחים אכזרית ועקובה מדם. איראן תהיה גרעינית בגללו. פוטין מתנהג בעולם כבחצר המשחקים האחורית שלו; ארדואן שיחרר כל רסן. ועל הסכסוך הישראלי פלסטיני ותרומתו של אובמה לפתרונו בשמונה השנים האחרונות, מוטב לא להרחיב את הדיבור.

העולם שאובמה משאיר אחרי שמונה שנות נשיאות הוא עולם בכאוס, במבוכה; עולם שהופרו בו איזונים עדינים; עולם אלים בהרבה ופגיע בהרבה מול איומי הטרור האיסלאמי. עולם שמתנהג כמו כיתה של תלמידים מופרעים כשהמורה יצא בה מהחדר. העולם זקוק לנשיא אמריקאי חזק. שלום העולם והיציבות בו זקוקים לנשיא חדש. אני מקווה שטראמפ יהיה הנשיא הזה. מה שברור הוא שאני וכנראה אף אחד אחר מחוץ לארצות הברית, לא נתגעגע לנשיא המזעזע הזה. לך הביתה, ברק. ואל תשוב לעולם. מיצינו אותך לגמרי.

הצד של שרון כידון:
אז עכשיו הבנתי את זה- אובמה אשם בכל!

אילולא אובמה היה נשיא ארצות הברית, אכן היינו שומעים את משק כנפי השלום במזרח התיכון. איזה עולם היה לנו אם ברק אובמה לא היה נשיא ארה"ב:
החמאס היה משגר ורדים במקום גראדים, נתניהו ואבו מאזן היו רוקדים סלסה יחד, הבניה בהתנחלויות היתה משגשגת, אפילו פועלים פלשתינים היו עוזרים להקים בתי ספר לילדי אלקנה, אה כן, ובסוריה אסד היה הופך לפעיל הומניטרי. אוי נו באמת. ההיסטוריה שי, והתהליכים הגאו פוליטים, גדולים הרבה יותר מהאנשים בשר ודם. אין קשר בין הנשיאים האמריקנים האוהדים את ישראל לדורותיהם ולתוצאות בשטח. להזכירך, ג'ימי קרטר היה שותף לקמפ דיויד וקלינטון פשוט לא הצליח, בכל מאמציו, להביא את ישראל והרשות הפלשתינית להסדר.

המחוייבות האמריקנית לישראל היא פרי ברית היסטורית, הקשורה גם לכוח החזק של יהדות ארצות הברית ולצורך לשמר דמוקרטיות במזרח התיכון. גם כאשר הטינה האישית של אובמה לנתניהו עלתה לו בבריאות, נאלץ אובמה לחייך ולהסביר פנים לנתניהו בפוטו אופ המסורתי בתחילת פגישתם בוושינגטון. אני רוצה גם להזכיר לך, הסכם הסיוע האמריקני הגדול לעשור הקרוב, התיאום ושיתוף הפעולה האזורי על הגנת ישראל שעוד רבים מפרטיו לא ידועים ולא יוודעו, ההסכם עם אירן שמתנגדים רבים לו כאן, אך עושה רושם שיצליח להביא לדחייה בתוכנית הגרעין כל אלה הם לא דברים נוראיים שקרו במשמרת של אובמה.

לבסוף, אובמה לא אומר דברים שונים לגמרי ממה שאמרו מנהיגי אירופה. בעולם יש ביקורת על מדיניות ישראל בין אם נסכים לה בין אם לאו. ימים יגידו אם היה כדאי למירי רגב לעלוז לקראת הנשיאות של טראמפ. ההערכה שלי גם אובמה וגם טראמפ בקרוב, הם כילדים שאין בידם לסכור את הנחשול ההולך וגואש של של לאומנות שהיא התופעה הכי בולטת בדור הזה.

שי ושרון כל הפרקים