ראש בראש: סערת הלבוש בכנסת עולה שלב

שי ושרון פותחים את הפה על מחאת החצאיות של עובדות משכן הכנסת, שלא הורשו להיכנס מאחר ולבושן לא תואם את קוד הלבוש

זמן צפייה: 02:37

הצד של שי

שלושים עוזרות פרלמנטריות ועובדות מנהלה בכנסת נעצרו היום בכניסה למשכן מהסיבה שלבושן אינו עולה בקנה אחד עם קוד הלבוש הנהוג בפרלמנט הישראלי. מהו ״קוד הלבוש״ הזה? אה: זה מאד פשוט. נשים צריכות להתייצב בשמלה או חצאית שלא תהיה גבוהה מקו הברך ובכתפיים מכוסות; וגברים? ובכן, גברים צריכים להתלבש באופן ״מכובד״.

וצניעות חלה רק על נשים ועל לבושן. כי נשים, מטבע היותן, נתפסות על ידי גברים כאובייקטים מיניים. עצם נוכחותן במרחב נתפסת כהפרעה לזכרים. וזה מעוות ושוביניסטי ויושב על תפיסות חברתיות חשוכות ונוקשות שאנחנו כחברה צריכים להשאיר הרחק מאחורינו. כי אישה היא קודם כל אדם ולא הגוף שהיא נושאת ומה שהוא מעורר אצל גברים.

הצד של שרון

אני מסכימה עם הטענה שיש להתלבש לכנסת באופן שמכבד את המוסד ואת הנוכחים בו. אני לא תומכת בהתייצבות למשכן בבגד ים. אבל הסיפור כאן הוא לא סיפור של ״כבוד למשכן״, כי אם סיפור של צניעות. אישה - וגם גבר - אינם אובייקטים מיניים. ואישה, כן, אישה, בעיקר אישה, אינה נוכחות גופנית בלבד. היא הרבה יותר דברים מכך. אז למי שאינו מסוגל להתמודד עם נוכחות נשים במרחב הציבורי שלו, יהיו לבושות כאשר תהיינה לבושות, אנחנו ממליצים להישאר בבית.

שי ושרון כל הפרקים