לוסי לארדן: "שאלת את עצמך מה יקרה ביום שהנשק יופנה גם כלפי אזרחים כי מישהו פשוט איבד את זה לרגע?"

בזמן שבארצות הברית ילדים ובני נוער שאיבדו את חבריהם באירועי ירי יוצאים להפגין כנגד מדיניות הנשק של אמריקה, כאן השר שאמון על ביטחונינו רוצה להציף את המרחב הציבורי במאות אלפי כלי נשק שאמורים "להגן עלינו"

זמן צפייה: 02:47

בואו נדבר על השר לביטחון פנים גלעד ארדן... לא לא אני לא רוצה לדבר על השמועה הזדונית שביטן הולך להחליף אותו כדי להחליף את אל שיך....עזבו, זה נכנס לפרק בסדרת המופת "משחקי הכס - נקמתו של נתניהו" שהפסקתי לעקוב אחריה.
בואו נדבר על רפורמת הנשק המפוארת שבה השר לביטחון פנים, ואני מדגישה השר לביטחון פנים, הרפורמה שהוא כל כך מתגאה בה. התוכנית החדשה אמורה להרחיב את מדיניות נשיאת הנשק ולאפשר ליותר מחצי מיליון בני אדם לקבל הקלות, בדרך המיוחלת לאקדח. כמובן שהכל כפוף לבדיקות של אנשי מקצוע. והתוצאה היא: עוד עשרות אם לא מאות אלפי כלי נשק פזורים להם במרחב הציבור. למה? כי ארדן אומר ציטוט: "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי נשק במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון, מהווים קו הגנה חשוב בפני פיגועי יחידים ומשמשים למעשה כמכפילי כוח מזדמנים וכך, מחזקים את ביטחון הציבור." אני אמנע מכם את המשך הציטוט שמתייחס לאיזון בין ירי נכון לשימוש לא נכון בנשק .... עזבו.
לקרוא לשמוע ולא להאמין. זה, או שהשר ארדן חי בשווייץ או שהוא חי בישראל של 2018. ישראל שבה לפני חודש בים המלח עשרות אנשים היו מעורבים בקטטה שכללה אלות כיסאות ובקבוקים על ויכוח קטן כלשהו, ישראל שבה אישה נשלפה מאוטו והופצצה במכות בגלל שהעזה לצפור לנהג שמולה, ישראל שעוצמת עין על גניבות נשק מבסיסי צה"ל, נשק שבאורח פלא מגיע לידיים של עבריינים בדרום שהפכו את האזור למערב פרוע. ישראל שבה במגזר הערבי הנשק נמצא בכמויות שלא מביישות צבא שלם... כלי נשק שמופנים כלפי גברים נשים וילדים חפים מפשע! ובזמן שבארצות הברית ילדים ובני נוער שאיבדו את חבריהם באירועי ירי יוצאים להפגין כנגד מדיניות הנשק של אמריקה, כאן השר שאמון על ביטחונינו רוצה להציף את המרחב הציבורי במאות אלפי כלי נשק שאמורים "להגן עלינו". תגיד, אדוני, בתוך התהליך של הרפורמה הגאונית הזאת שלך, שאלת את עצמך כמה קלה האצבע על ההדק כאן? שאלת את עצמך מה יקרה ביום שהנשק הזה יופנה גם כלפי האזרחים עצמם כי מישהו פשוט איבד את זה לרגע... או כל מה שמנחה אותך כרגע זה להכניס כמה שיותר פעמים את המילים: ביטחון, טרור, פיגועים, מחבלים... בשנת הבחירות הקרבה עלינו לטובה. מה שאתה עושה אדוני השר זה חוסר אחריות משווע שבסופו מי שישלם עליו את המחיר זה אנחנו והילדים שלנו ברחוב... אז איך אומרים לילדים: סוף מעשה במחשבה תחילה....בעצם אתה כנראה הבן אדם האחרון שאפשר להגיד לו את זה.