מה זה עוד ערבי שמואשם לפני שהתחילה החקירה?

דווקא המשטרה ורשויות השלטון מבקשים מאתנו לא לקפוץ למסקנות, לאחר שאלו עמדו והסיתו בביטחון ובפה מלא כנגד אוכלוסיה שלמה. טבעי

זמן צפייה: 02:28

אני רוצה לפתוח בשאפו. שאפו למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ולשר גלעד ארדן על לקיחת האחריות ועל התנצלותם בפני תושבי אום אל חיראן, שלא משתמעת לשני פנים, על כך שטעו בהסקת המסקנות הנמהרת ללא המתנה לתוצאות החקירה, כי יעקוב אבו אל קיעאן הוא מחבל איש דאעש שביצע פיגוע. שאפו.

אה, רגע, הם לא התנצלו? אז מה הם כן אמרו? אה, הם ביקשו להמתין לסוף החקירה של מח"ש. וואלה. אז בואו נזכר בכמה ציטוטים נבחרים מבוקר האירועים באום אל חיראן:

ארדן: ״מחבל השייך לתנועה האסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי״.

אלשיך: "לצערי יש כאלה שמנצלים כל סיטואציה למטרות טרור, בתוכם מחבל בן עוולה שניצל שעת כושר". ודוברת המשטרה, מירב לפידות, שקבעה באותו היום ש״אין שום דבר לא ודאי באירוע הזה״.

ראו זה פלא, פתאום כולם נשמעים אחרת.

הביעו עמדה נחרצת. אלשיך וארדן
הביעו עמדה נחרצת. אלשיך וארדן

״היה לנו אירוע קשה ומצער לפני מספר שבועות באום אל-חיראן", אומר ארדן, "אירוע נקודתי, שבו לצערנו גם נהרג שוטר וגם נהרג אזרח". ואלשיך? הוא אומר היום ש״משטרת ישראל לא תשבש את החקירה ותמתין עד שמח"ש יפרסמו באופן פומבי ורשמי את תוצאות החקירה". והדוברות? "משטרת ישראל לא תיגרר למתן מענה למידע לא מוסמך".

לקרוא ולא להאמין. המשטרה ורשויות השלטון מבקשים מאתנו לא לקפוץ למסקנות, לאחר שנחפזו בעצמם לסתום את הגולל על האירוע עוד באותו היום. לאחר שעמדו והסיתו בביטחון ובפה מלא כנגד אוכלוסיה שלמה במדינה הזאת, כי מה זה עוד ערבי שמואשם בטרור? מה זה עוד ערבי שמואשם בגל הצתות ללא כל הוכחה ועוד לפני שהתחילה החקירה? אנחנו כבר רגילים לזה. בדיוק כמו שמטבע הדברים לחשוד באתיופי ומהגר כי על פי מחקרים הם מעורבים יותר בפשיעה.

אבל אני אגיד לכם מה טבעי כאן. תרבות החאפריות היא טבעית כאן. חוסר האחריות הוא מה שטבעי כאן. לשסע, להסית ולהשניא אותנו אחד על השני זה מה שטבעי כאן. והכל בחסות החוק. אז אוקיי, בואו נחכה לפרסום תוצאות חקירת מח״ש. מי יודע, אולי אולי עוד תגיע התנצלות. אולי מישהו ייקח כאן אחריות.

שיחת היום כל הקטעים