תאר לעצמך, כבוד השר ליצמן, שאביך היה חוטף מכות רצח?

מישהו חושב שזה מזיז למישהו שקשישים חוטפים פה מכות בבתי אבות? כי אנשים מתים במדינה הזאת ולאחראים על הסדר לא אכפת

זמן צפייה: 02:14

מי היה ששון לוי, אתם שואלים? הוא הלך לעולמו לאחר שנפצע בבית אבות באור יהודה והועבר לטיפול. אתמול הוא נפטר בבית החולים. החשד: התעללות פיזית שעבר בבית האבות בו שהה.

עכשיו השאלה הנשאלת: זה מפתיע מישהו? מישהו חושב שזה מזיז למישהו שקשישים חוטפים פה מכות בבתי אבות? מישהו יוצא מגדרו לעצור את התופעה המחרידה הזאת? מישהו במשרד הבריאות עדיין לא התפנה להסיק מסקנות ממה שקרה בבית אבות נאות כיפת הזהב, כי התמונות לא היו מספיק מזעזעות?

יכול להיות שנצטרך לראות קשיש נרצח לעיני המצלמות כדי שזה יזעזע את המערכת כפי שראוי שתזדעזע. כי בינתיים צריך זמן, צריך ועדות, צריך תקציב שכמובן אין, צריך חקירות אינסופיות. ואם ימותו כמה אנשים על הדרך? קורה. מחיר קטן לשלם בזמן שהעומד בראשות משרד הבריאות עסוק במתווה הכותל, ולא באבות ואימהות שנחשפים להתעללות יום יומית כבדרך שיגרה.

אולי יעניין אתכם:

"אם יש לנו כסף לבניית ישובים, יש כסף למחלקה אחת לילדים חולי סרטן"

דחיקת פרשת ילדי תימן לשוליים היא פשיטת רגל ערכית

"מי שלא נורמלי ולא טבעי זה אתה, מר מוטי יוגב"

__________________________

מי שפתח היום עיתונים יכול היה לקרוא על סכסוך בין ראש הממשלה, מירי רגב ושר האוצר כחלון על מימון חגיגות ה-70 למדינת ישראל שיעלו, אגב, 100 מיליון שקלים. מאה מיליון שקלים לחגוג. מה אתם רוצים לחגוג בדיוק ב-100 מיליון שקלים? את העובדה שאנשים מתים כאן ולכם לא אכפת?

אנשים מתים במדינה הזאת כי לאחראים על הסדר לא אכפת. פשוט ככה. שאני אייפה את זה? צר לי, זה בלתי אפשרי. רק לפני שלושה חודשים מדינה שלמה רצתה להקיא מזעזוע מול מסך הטלוויזיה למראה קשישים נחבטים ברצפה וחוטפים מכות. אבל האדישות הרגה אותנו. שכחנו, שוב, שמדובר באבות ובאמהות, בסבים ובסבתות של כל אחד מאיתנו. וזה יכול להיות כל אחד מאיתנו בעתיד.

כבוד שר הבריאות ליצמן, ראה את הפנייה הזאת מופנית אליך ישירות: תאר לעצמך שאביך היה חוטף מכות רצח או התעללות יומיומית, או חס וחלילה מת כי מי שאמור היה לטפל בו בחר להרביץ לו. גם אז היית מחכה עם תגבור מערך הביקורת ועם התקנת מצלמות בבתי אבות? גם אז לא היית דורש שכל מטפל יעבור הכשרה ובדיקות מקיפות בטרם יופקד על היקר לנו מכל? כנראה שלא. כבד את אביך ואת אמך, מכיר? כנראה שכן. עכשיו תדמיין ששון לוי ז״ל היה אביך