"הוא היה יכול לאבד את הבוהן": מה עושים כששיערה נכרכת סביב האצבע של התינוק?

דיקלה בידרמן לא הבינה מדוע בנה בן החודשיים לא מפסיק לנוע באי נוחות, היא הפשיטה אותו, בחנה את גופו בקפידה והבחינה בשיערה שהייתה כרוכה סביב אחת הבהונות אשר גרמו לנפיחות ולכאב | ד"ר מורן שפלר גל מסבירה את כל מה שצריך לעשות במקרה כזה

זמן צפייה: 06:42

דיקלה בידרמן, אם לשבעה ילדים לא הבינה למה בנה הקטן בן החודשיים חש באי נוחות, "בהתחלה לא ראיתי משהו מיוחד, בדקתי אם הוא צריך הנקה או חיתול", משחזרת דיקלה, "התחלתי לעבור מלמעלה למטה ולהסתכל על כל האצבעות והבהונות". לפתע הבחינה כי שיערה נכרכה סביב אחת בהונות רגלו של בנה. דיקלה, אחות טיפת חלב בהכשרתה, הבינה מיד את ההשלכות של המצב, "השיערה עצרה את הספקת הדם לאיבר, מה שיצר אודם וכאב - ואלו היו מקור האי שקט שלו", מספרת דיקלה, "הוא היה יכול לאבד את הבוהן".

ד"ר מורן שפלר גל, מומחית לרפואת ילדים מספרת גם היא על מקרים דומים איתם היא מתמודדת בחדרי המיון: "אי שקט אצל ילדים ופעוטות היא סיבה מאוד נפוצה להגעתם לחדר המיון - במקרה של דיקלה, בזכות הניסיון שלה כאחות היא עלתה מהר על הבעיה". ד"ר שפלר גל מספרת כי תינוקות בוכים בין חצי שעה לשלוש שעות ביום, אבל כאשר הם לא מגיבים לניסיונות ההורה לעצור את הבכי, בין אם באמצעות האכלה או בנתינת מוצץ - ההורה צריך להסיק כי משהו אינו כשורה. "בנקודה הזו אנחנו ממליצים להורים להפשיט את הילד ולעשות סקירה מכף רגל עד ראש ולראות אם אין סימני חבלה", מסבירה ד"ר שפלר, "לבדוק גם האם הוא מזיז את הידיים והרגליים בצורה סימטרית". היא משתפת מניסיונה כרופאת ילדים, "למשל אם מישהו משך את הילד בידיים וגרם לפריקת המרפק - אלו דברים שאנחנו רואים בחדרי המיון".

ד"ר שפלר גל מציינת כי קיימים מקרים בהם השיערה כלכך מהודקת סביב האיבר שלא ניתן לראות אותה וכל מה שרואים היא את הנפיחות והאדמומיות של האיבר - "אם לא מצליחים להסיר את השיערה בזריזות, לא להיכנס לפאניקה ולבוא למחלקה לרופאה דחופה לילדים".