"אחי היה ג'ינג'י טיפוסי מלא הומור, עם המון חברים"

נועה יואלי היתה בת 17 כשאחיה אמיר נהרג בלבנון. מקץ שני עשורים הפיקה סרט בשם "יואלי" שמדבר על החיים אחרי האובדן ועל האופן שבו מרימים את הראש וממשיכים קדימה

זמן צפייה: 06:56

סמ"ר אמיר יואלי נהרג באוקטובר 97, כתוצאה מפגיעה ישירה של פצצת מרגמה שנורתה לעבר מוצב תל קבעה, בגזרה המזרחית של אזור הביטחון בדרום לבנון. במלאות 20 שנה למותו, אחותו נועה, הפיקה סרט בשם "יואלי" שמדבר על החיים אחרי האובדן ועל האופן שבו מרימים את הראש וממשיכים קדימה.

"אמיר ג'ינג'י טיפוסי, ילד מצחיק ומלא בחוש הומור, איש עם המון סיפורים ויכולת בידור נפלאה של החבר'ה", מספרת יואלי. "ילד שאהב לקרוא המון, דקלם ספרים, שר ספרים, התעניין המון בהיסטוריה, ילד עם המון חברים. אהב לטייל. היה אח ששמר עלי וכמו כל אח גדול דאג להציק במקומות שצריך".

איך ילדה בת 17 חוזרת לתפקד אחרי שקמים משבעה?

"לשמחתי גדלתי בבית שמאוד מסתכל על היש. על איך כן ממשיכים קדימה ומרימים את הראש. לא הייתה שאלה של אם ממשיכים או אם קמים קדימה. כן ממשיכים יאללה קומי".

הסרט "יואלי" נולד אחרי שבן הזוג של נועה, שליווה את הטקסים לזכרו של אמיר במשך 15 שנה, שאל למה הם לא מנציחים אותו בדרך כלשהי? "הסרט הזה הוא לדורות הבאים", אומרת נועה. רציתי להראות איך ממשיכים ומרימים את הראש לאחר האובדן. הסרט מאוד אופטימי ונותן תקווה".