שוכחים דברים? אלו הטריקים שישפרו לכם את הזיכרון

מי מאיתנו לא שוכח דברים? המומחה לזיכרון ערן כץ הגיע לאולפן לספר לכם על קצת שיטות שיעזרו לכם לזכור יותר ולשכוח פחות: "זאת מיומנות נרכשת, אני לא גאון והפסיכומטרי שלי היה די גרוע"

זמן צפייה: 08:46

לכולנו קורה שאנחנו לפעמים נתקלים ב'בלק אוט' ולא מצליחים להיזכר בפריט מידע נחוץ. המומחה לזיכרון ערן כץ הגיע לאולפן עם כל הטריקים שהוא מכיר כיצד אפשר לייעל את מוחנו על מנת שנשכח כמה שפחות.

בפתח דבריו, כץ מבקש להדגיש כי זיכרון אינו כישרון אלא מיומנות נרכשת: "זאת מיומנות נרכשת, אני לא גאון והפסיכומטרי שלי היה די גרוע", "יש טכניקות יעילות שכל אחד יכול ליישם כדי לזכור כמויות של חומר, שמות ושפות זרות".

עבור תלמידי התיכון שלומדים בימים אלו לבחינות הבגרות, כץ מספר על שיטת זיכרות שנקראת 'החדר הרומאי' במסגרתה לוקחים את הנושאים, כותבים אותם על פתק ומשייכים אותו לחפצים המוכרים לנו, כץ ממליץ לשלב הומור בשינון: "כשמשתמשים בהומור זוכרים יותר טוב".

עבור זיכרון של שמות, כץ ממליץ על ייצור זכרונות מומצאים שאינם בהקשר של האדם אותו מנסים לזכור, לדוגמה: אם ברצונכם לשנן את שמו של מנהל הבנק שלכם - קראו את השם שלו לעצמכם ואז נסו לדמיין את עצמכם ביחד איתו על שפת הים מקיימים איתו שיחה, לדבריו של כץ אם תקפידו לעשות זאת מדי חודש, אתם תזכרו את השם של מנהל הבנק גם אם לא פגשתם אותו במשך שנים, זאת משום שפגשתם אותו בזיכרונכם מדי חודש

פותחים עם נועה רוזין ואלעד זוהר | א'-ה' ב-9:00 בערוץ 13