כדי לחלוק לה את הכבוד האמיתי המגיע לה, הגיע הזמן לשחרר את הדימוי המושלם של עפרה חזה

נדמה שלאנשים קשה לדון על חיי המין של עפרה חזה. הם לא מבינים למה זה מעניין האם הייתה בתולה ולמה זה חשוב מי הדביק את מי במחלה ואיך, דווקא היא, התמימה והטהורה, חטפה איידס. אולי הגיע הזמן לשחרר את הדימוי המושלם שאתם אוחזים בו כדי לראות את עפרה חזה כמו שהיא באמת - וכך נחלוק לה את הכבוד הראוי לה

עפרה חזה

שמרנית יותר מבית נעוריה של עפרה חזה, היא ההזדעקות והשיח מדוע בכלל מתעסקים בחיי המין של הזמרת. אפשר לומר בנקל שזו היתממות של ממש. כולנו מכירים את הסיפור על הילדה הצעירה משכונת התקווה שעזבה את בית הוריה ועברה לגור בגיל 14 בדירתו של בצלאל אלוני המנהל המיתולוגי שלה ואשתו, שם צמחה להיות כוכבת בינלאומית. אולם לאורך כל חייה שמה לא קושר עם אף גבר עד אשר התחתנה בגיל 38 עם דורון אשכנזי. עפרה אפופת המיסתורין, אומנם הודתה מדי פעם שיש לה חבר, אבל לתקשורת מעולם לא הציגה אף אחד.

עפרה חזה
לאורך כל חייה שמה לא קושר עם אף גבר עד אשר התחתנה בגיל 38 עם דורון אשכנזי | צילום: רויטרס

לאורך כל שלושת הפרקים במיני סדרת הדוקו "עפרה" מספרים המרואיינים כי בצלאל אלוני, בודד אותה חברתית ולא נתן לה להתקרב לאף אדם, במיוחד לא לגברים. אבל לפחות גבר אחד (המוזיקאי דני מסינג) מעיד על כך שהם יצאו ושכבו כשעפרה הייתה בסיבוב הופעות בחו"ל כשהייתה בת 19, צעירה ומלאת חיים. לטענת המשפחה של הזמרת הם לא ידעו דבר על מחלתה ולא היה להם מושג שהיא גוססת, אולם עדויות אחרות גורסות כי עפרה חזה ידעה שיש לה איידס ואף שלחה את הבדיקות שלה בשם בדוי וסירבה להתאשפז בזמן. כך או כך, לאורך השנים עפרה שמרה על חיה הפרטיים בקנאות, וככל הנראה, גם לקראת מותה, כשביקשה מהרופאים לשמור את סיבת מחלתה. ראש מחלקת האיידס בשעתו אמר עלייה לאחר מותה כי "היא לא מתה מאיידס אלא מבושה".

עוד על עפרה:

עפרה חזה מסביב לעולם | הקריירה הבינלאומית של כוכבת הפופ

10 השירים הבלתי נשכחים של עפרה חזה מכל הזמנים

"אמרתי לה עפרה למה את בוכה?" חברת ילדות של עפרה מספרת על המפגש איתה

גם היום, מעל עשרים שנים מאז מותה, קם שיח ציבורי סביב הטענה שהעיסוק בחיי המין של עפרה חזה מכתים את כבודה ופועלה. עבור מעריצים רבים, לדמיין את עפרה המעודנת, בעלת הקול המלאכי, מתנהגת כמו כל שאר בני האדם, זה פשוט לא יעלה על הדעת. במיוחד לאור העובדה כי במשך שנים מאז לקח את עפרה תחת חסותו, עמל בצלאל אלוני על הדימוי הבתולי שלה. "היא הייתה בתולה, בריאה, עשירה ומאושרת", אמר אלוני בראיון ידוע, והאשים את בעלה בכך שהדביק אותה באיידס וגרם למותה.

לדמיין את עפרה המעודנת, בעלת הקול המלאכי, מתנהגת כמו כל שאר בני האדם, זה פשוט לא יעלה על הדעת | צילום: חדשות 13

אבל מה שמכתים באמת את עפרה חזה, היא ההיאחזות בדימוי המושלם שלה, והגיע הזמן לשחרר אותו ממנה. הגיע הזמן לאפשר לה להיות האישה שהייתה. אדם אוהב, מתאהב ונאהב שידע אכזבות ועשה טעויות ככל בני האדם, לא אדם מושלם. אולי אם נקבל אותה כפי שהיא, נחלוק לה את הכבוד האמיתי שמגיע לה.

עפרה - חייה הסודיים של עפרה חזה. הפרק השלישי והאחרון, הערב (שני) אחרי החדשות בערוץ 13