זה לא הגיוני להשאיר את העצמאים הקטנים והבינוניים להיאבק לבד

גל גבאי מסבירה שהמאבק היום של העצמאים בישראל יקבע את אקלים העבודה של כולנו

זמן צפייה: 01:45

זה לא הגיוני, לא כלכלית ולא חברתית, להשאיר את העצמאים הקטנים והבינוניים להיאבק לבד. זה לא הגיוני לא רק בגלל שהם מייצרים 54% מהתל"ג וגם לא משום שהם מעסיקים את רוב השכירים במשק וגם לא משום שהם מנוע צמיחה כל כך משמעותי. זה לא הגיוני משום שהם האופק התעסוקתי של כולנו.  שוק העבודה משתנה. מקומות עבודה כפי שאנחנו מכירים ייעלמו עם הזמן בעתיד הלא רחוק. חמישה אנשים צפויים להיאבק על מקום עבודה אחד. המשמעות היא שכולנו נאלץ במוקדם או במאוחר לאלתר פרנסה להמציא את עצמנו שוב ושוב מחדש ולחיות בעולם של חוסר וודאות.

כבר היום מתוך חמש שנות עבודה בממוצע יש 7 חודשי אבטלה, מה שנקרא בין עבודות. עצמאים של ימינו הם גם מטפלת השיאצו שהסבה את סלון ביתה לקליניקה, הפנצ'ר מאכר שעובד מהחצר בבית, או זו שבגיל 50 מצאה את עצמה לא רלוונטית לשוק העבודה וכדי להתפרנס אופה עוגיות בבית. אנשים יצרניים שנושאים את מלוא הסיכון על גבם ומתנהלים עם תווך טעות אפס. את המחיר על כל טעות הם ישלמו לבד.

כבר שנים הם נלחמים על זכויות בסיסיות שיאפשרו להם קיום שאיננו הישרדות. זה הזמן להבין שהמאבק שלהם היום יקבע את אקלים העבודה של כולנו. כבר אי אפשר לומר זבש"ם, על פי כל התחזיות מדובר ב- זבש"נו.  

עצמאי בשטח | המערכת עם מיקי חיימוביץ' | בשלישי אחרי החדשות

עוד במערכת עם מיקי חיימוביץ':

איך נראית שחיקה בעבודה מהעיניים של בת 8?

כמה אנחנו שחוקים? צפו בתוצאות של סקר השחיקה הגדול

האבולוציה של דמות הנאצי בתרבות הפופולארית