סבסוד הצהרונים: כמה תשלמו ומהן האותיות הקטנות?

חוק הצהרונים קובע מחיר תקרה של 935 שקל בחודש, ומחיר מסובסד יותר בישובים חלשים כלכלית, אך יש בו גם לא מעט "מוקשים". כמה תשלמו ומה הבעיות? צפו בסרטון

זמן צפייה: 01:16

בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את חוק הפיקוח על מחירי הצהרונים, הקובע מחיר מקסימלי של עד 935 שקל בחודש לצהרון. מדובר בהוזלה ניכרת לעומת טווח מחירים של 1,300 עד 1,700 שקל כיום. עם זאת חלק מההורים וממפעילי הצהרונים אינם מרוצים מהתוכנית ומתריעים מפגיעה בתנאי הילדים. כל העלויות, ההטבות וגם הבעיות - בסרטון.

מחיר הצהרון משתנה לפי החוסן הכלכלי של היישוב או העיר שלכם, כאשר החלוקה נעשית לפי 10 אשכולות סוציו-אקונומיים שנקבעו על ידי משרד החינוך. עלות הסבסוד הכוללת של משרד החינוך עומדת על סכום של 1.3 מיליארד שקל.

מה כלול במחיר הבסיס? שני חוגים בתחומי האומנויות, הספורט, החינוך הסביבתי ומעורבות חברתית. בנוסף, תינתן ארוחה חמה ויועברו שיעורים על אורח חיים בריא וכישורי חיים. צוות הצהרון יורכב מגננת ומסייעת אחת בלבד.

החל משנת הלימודים הקרובה משרד הבריאות יפקח על איכות ארוחות הצהריים בצהרונים ברחבי הארץ. הפיקוח ייעשה באמצעות מנגנון חדש שיהיה אמון על ההרכב התזונתי בארוחות הצהריים.

פיקוח על תפריט בריא ומגוון | צילום: יח''צ

"צהרונים רבים ייסגרו"

התוכנית נתקלת עד כה בלא מעט קשיים. מפעילי הצהרונים טוענים כי העלויות שלהם גבוהות באופן ניכר מהמחיר המסובסד, ומאיימים בפיטורים של מאות אנשי צוות. ההורים מסמנים את שני "המוקשים" הבאים: הצהרונים יפעלו רק עד 16:00 במקום עד 17:00 כיום, והם יושבתו במהלך חופשות החגים.

לפני כשבועיים התאגדו מספר ראשי רשויות והודיעו כי התכנית אינה ישימה וכי אין ביכולתם לעמוד בה כלכלית. "אנו תומכים בתכנית, ברציונל ובערך שהיא מייצרת לכלל ילדי ישראל ולמשפחותיהם בכל הארץ", ציינו ראשי הרשויות, אך הבהירו כי "לא הרעיון פורץ הדרך הוא שיוביל לשינוי המיוחל, אלא אופן יישומו בשטח".

חוזרים ללימודים